E-postaların klasörlere göre otomatik filtrelenmesi

Farklı gönderenlerden (örneğin işle ilgili, sosyal medya veya arkadaşlarınızdan) çok sayıda e-posta alıyorsanız, Yandex Mail bu e-postaları klasörlere dağıtmanıza yardımcı olur. Otomatik e-posta filtrelemesini ayarlamak için:

  1. Sağ üst köşede  → Tüm ayarlar'a tıklayın.
  2. E-postaların işlenme kurallarını seçin.
  3. Filtre oluştur butonuna tıklayın.
  4. Uygula bloğunda kuralın uygulanmasını istediğiniz e-posta türünü listelerden seçin:

  5. Eğer bloğunda işleme koşullarını belirtin:

    Koşulun doğru oluşturulması hakkında ayrıntılı bilgi için özel makale’ye bkz.

  6. Bir kural için ayrı ayrı veya birlikte uygulanacak birkaç koşul belirlenebilir:
    1. Eğer bloğunda Koşul ekle butonuna tıklayın.
    2. Belirtilen koşulların aynı anda uygulanması gerekip gerekmediğini netleştirin:


  7. E-postaların seçtiğiniz klasörlere otomatik olarak gelmesi için Klasöre taşı seçeneğini etkinleştirip sağdaki listeden klasörü seçin. E-postalara belirttiğiniz etiketin otomatik olarak eklenmesini istiyorsanız Etiketle seçeneğini etkinleştirip sağdaki listeden etiketi seçin.

    Filtrelerden hiçbiri etkin değilse veya koşullardan hiçbiri yerine getirilmiyorsa e-postalar Gelen Kutusu klasörüne düşecektir.

    İpucu. Ayarlar  → Tüm ayarlar → Klasörler ve etiketler menüsünde basit filtreleme kuralları oluşturabilirsiniz. İstediğiniz klasör veya etiketi seçin ve Filtre oluştur butonuna tıklayın. E-postaların filtrelenmesi için koşullar belirleyin ve Filtre oluştur butonuna tekrar tıklayın.

Otomatik filtreleme özelliği çalışmıyor

Bu durumun olası nedenleri:

Kişisel veriler Yandex ID'de belirtilmemiş.

https://passport.yandex.com.tr/passport?mode=passporthttps://passport.yandex.com.tr/profile/phones Yandex ID ayarlarında doğru kişisel veriler belirtin ve hesabınıza telefon numarası ekleyin. Güvenlik sistemimiz hesabınızı şüpheli bulmuş ve e-posta kutunuzu engellemiş olabilir. Bu durum genellikle telefon numaranız e-posta kutunuza bağlı olmadığında ya da Yandex ID'de gerçek dışı ad-soyad girildiğinde meydana gelir. Engelin kaldırılması genellikle 2 saat kadar sürer.Yandex ID ayarlarında doğru kişisel verilerinizi belirtin ve hesabınıza bir telefon numarası bağlayın.

Kural ayarlandıktan sonra çok az zaman geçti

Otomatik filtreleme kuralı oluşturduktan sonra birkaç dakika bekleyin, filtre hemen çalışmaya başlamayabilir.

Kuraldaki koşullar yanlış belirtildi

Koşulun özelliklerini ve parametrelerini kontrol edin.

Kural listesinde daha öncelikli bir kural mevcut

Listede daha üst konumda aynı koşullara sahip kurallar varsa veya kurallardan birinde Diğer kurallar uygulanmasın seçeneği belirtildiyse, bu durum kuralın uygulamasını etkileyebilir. Daha fazla bilgiyi Kural uygulama sırası bölümünde bulabilirsiniz.

E-postalar, toplayıcı tarafından Gelen Kutusu'na toplanmadı

E-posta toplama özelliği ayarlandıysa ve e-posta, başka bir e-posta hesabınızdan bu hesaba yönlendirildiyse fakat Gelen Kutusu'nda değilse, kural onun için geçerli olmaz.

Birkaç dakika geçmiş olmasına rağmen kural hala çalışmıyorsa ve ayar değişiklikleri işe yaramıyorsa lütfen, sayfanın altındaki form aracılığıyla Yandex Mail destek ekibine ulaşın.

E-postalar kendiliğinden siliniyor veya klasörlere göre düzenleniyor

E-posta işleme kurallarında gelen e-postaları silmek veya diğer klasörlere taşımak için ayarlanan kuralların olmadığından emin olun. Bu tür filtreler varsa geçici bir süre için onları devre dışı bırakıp e-postaların Gelen Kutusu'na gelip gelmediğini kontrol edin.

Böyle bir kural varsa ve bu kuralı oluşturmadığınızı hatırlıyorsanız büyük ihtimalle kural otomatik olarak oluşturulmuştur. Bu durum, e-postayı önce başka bir klasöre ve ardından“Bu tür e-postalar klasöre taşınsın mı?” sorusuna “Evet” olarak cevap verdiğinizde ortaya çıkar.