Microsoft Exchange Server по IMAP (Outlook)

Kurum çalışanlarının e-postaları, IMAP protokolünü kullanılarak Exchange Server posta kutularından Kurumlar için Yandex 360’a taşınabilir. Tüm kullanıcıların parolalarını toplamamak için şirket içi Active Directory ortamında ayrı bir hesap kullanın ve onun için çalışan posta kutularına tam erişimi yapılandırın.

Taşıma için kullanıcı hesabı oluşturma ve ayarlama

  1. Alan adını bağlayın ve daha önce yapmadıysanız, Kurumlar için Yandex 360’ta çalışan hesaplarını hazırlayın. Bu kullanıcı hesapları için hedef posta kutuları oluşturulacaktır.
  2. Şirket içi Active Directory’nizde migration@example.com gibi bir taşıma hesabı oluşturun. Exchange Server’daki posta kutusunu bu kullanıcı hesabına bağlayın.
    İpucu. Exchange yönetici hakları olmadan ayrı bir taşıma hesabı oluşturun. Exchange Server’ın son sürümlerinde yöneticinin, kullanıcı posta kutularına IMAP protokolü üzerinden erişimi sınırlandırılmıştır, bu nedenle taşıma çalışmayabilir.
  3. Bu kullanıcı hesabı için, taşımak istediğiniz posta kutularına tam erişim haklarını yapılandırın.
    1. Tarayıcıda Exchange yönetim merkezini açın.
    2. Alıcılar → Posta Kutuları bölümüne gidin.
    3. İstediğiniz posta kutusunu seçin.
    4. Görüntülenen özellikler penceresinde, Posta Kutusu Devredilmesi’ni seçin.
    5. Pencerenin sağ alt kısmındaki Tam erişim bölümünde Ekle’ye tıklayın.
    6. Görünen pencerede taşıma kullanıcı hesabını belirtin; örneğin, migration@example.com.
    7. OK butonuna tıklayın, kullanıcı hesabı Tam erişim bölümüne eklenecektir.
    8. Posta kutusu özellikleri penceresinde, OK butonuna tıklayın.

CSV dosyasını hazırlama

  1. Örnekteki gibi, dosyaya şunu ekleyin:
    1. Kurumlar için Yandex 360’taki görevli kullanıcı adını.
    2. Taşıma için kaynak kullanıcı hesabını, örneğin, example.com/migration/user, burada:
      • example.com, kaynak posta kutusunun alan adıdır.
      • user: Çalışanın Microsoft Exchange Server'daki e-posta adresinin SMTP alan adı belirtilmeyen (@ simgesinden önceki) kısmı.
    3. Yönetici kullanıcı hesabı parolası.

Aşağıdaki yapıya sahip bir dosya elde etmelisiniz:

"yandex_login";"external_email";"external_password"
"user1";"example.com/migration/user1";"Password"
"user2";"example.com/migration/user2";"Password"
"user3";"example.com/migration/user3";"Password"

Taşımanın çalıştırılması

  1. Sol menüde Veri aktarımı sekmesine geçin.
  2. Taşımak istediğinizi seçin: E-postaları taşı’ya tıklayın.
  3. E-postaları nereden taşımak istediğinizi seçin: Başka bir sunucu’ya tıklayın.
  4. Bağlantı parametrelerini ayarlayın:
    • E-posta sunucusunun alan adı veya IP adresi.
    • Sunucu bağlantı noktası (örneğin, 993).
    • SSL şifrelemesini etkinleştirin.

  5. CSV dosyasından yükleyin.
  6. Veri aktarımını başlat’a tıklayın.
Not. Veri aktarım işlemini birkaç kez çalıştırmayı planlıyorsanız, her yeni çalıştırmadan önce log dosyasını kaydedin (bunu yapmak için Ayrıntılandırma butonunu kullanın). Veri aktarımı sırasında hatalar yaşanırsa bu şekilde bunların hangi çalıştırmada gerçekleştiğini takip edebilirsiniz.

Veri aktarımı ile ilgili sorunların çözümü

Olası veri aktarım hataları ve bunların nasıl düzeltileceği hakkında bilgi edinin.

Kimlik doğrulama hatası
Taşıma kullanıcı hesabından kullanıcı posta kutusuna bağlanın. external_mail sütunundan kullanıcı hesabı adını, örneğin example.com/migration/user ve external_password sütunundan parolayı kullanın. Eğer bağlantı başarısız olursa, Exchange Server’daki IMAP ayarlarını ve tam erişim izinlerini kontrol edin.
CSV dosyasındaki ilk satır silindi veya değiştirildi
CSV dosyası şablonunu indirin ve şablondan ilk satırı CSV dosyanıza kopyalayın. Önceki içe aktarma işleminin tamamlandığından emin olun ve düzeltilmiş CSV dosyasıyla yeni bir içe aktarma işlemi başlatın.

Ayrıntılı hata açıklamalarını içeren raporu görüntülemek için aktif işlemin sayfasında sağ üst köşede Ayrıntılandırma butonuna tıklayın. Hataları düzeltme yöntemleri için Veri Aktarım Hataları Raporu'na gidin.