Haritalarda istatistik ve geovisor

Haritalar'da → İstatistikler bölümünde kategorinize göre kaç sorgu yapıldığını, kaç kullanıcının şirketinizle ilgilendiğini ve trafik kaynağının neresi olduğunu öğrenebilirsiniz ve rakiplerinizi değerlendirebilirsiniz. Son 30 güne ait veriler sunulur. Veri kaynakları: Yandex Haritalar, Mobil Yandex Haritalar, Yandex Navigasyon ve Yandex arama.

Kurumunuzun hangi sorgularla ve hangi servislerde arandığını geovisor yardımı ile netleştirebilirsiniz.

Not. Çevrimiçi kurumlar için istatistik ve geovisor kullanılamaz.
  1. Ana göstergeler
  2. Rakiplerle karşılaştırma
  3. Geovisor

Ana göstergeler

Kategorilere göre sorgular

Yandex Haritalar ve Yandex Navigasyon'da arama servisi, kullanıcı sorgularını kategorilerle ilişkilendirme yeteneğine sahiptir. Örneğin, “nerede yesem” sorgusu “Kafe” kategorisiyle ilişkilendirilir. Aynı sorgu birden fazla kategoriyle ilişkilendirilebilir. Bunun yanı sıra, sistem sorgu anında haritayı kullanıcıya göre ortalar. Böylelikle sistem, merkezi konumunuz ve yarıçapı 1 km olan dairesel arama alanında çıkan ve belirtilen kategoriye ait sorguları hesaplar. Veriler yetersizse yarıçap otomatik olarak 5 km'ye kadar genişler.

Rakipler

Rakip, kurumunuzla aynı kategoride olan diğer kurumlardır. Rakipler de 1 km yarıçapta aranır. Veriler yetersizse yarıçap otomatik olarak 5 km'ye kadar genişler.

Doğrudan geçişler

Kullanıcı Yandex Haritalar veya arama servisinde ada göre ya da ad ve toponime, vb. göre arama yaparak kurum kartına gittiyse, geçiş doğrudan kabul edilir. Örneğin, "Kartal Sineması" sorgusuna göre arama sonuçlarında Kartal Sineması gösterildi ve kullanıcı Kartal Sineması'na ait karta gitti.

Keşif geçişleri

Kullanıcının kurumunuzu özellikle aramadığı fakat arama sürecinde kurum kartına gittiği durumlar keşif geçişi olarak kabul edilir. Bunlar şu geçişlerdir:

  • kurum, ürün, hizmet veya adres türüne göre haritalarda yapılan arama sonuçlarından,
  • benzer kurum kartından,
  • arama yapmadan doğrudan Yandex Haritalar'daki etiketlerden. Örneğin, kullanıcı akıllı telefonunda Yandex Haritalar mobil uygulamasını açar, kendi semtinde bir “Sinema” etiketi görür, üzerine tıklar ve bu sinemanın kartına geçiş yapar.

Rakiplerle karşılaştırma

Kurumunuzun verileri her hafta yakınınızda bulunan ve benzer hizmetler sunan şirketlerle, yani en yakın rakiplerinizle karşılaştırılır. Müşteriler kime gider? bloğunda son takvim haftası için karşılaştırma sonuçlarını netleştirebilirsiniz:

  • karşılaştırma sonuçlarına göre kurumunuzun yeri,
  • haftalık pozisyon değişikliği,
  • karşılaştırma listesindeki en iyi üç rakip ve komşuya olan kullanıcı ilgi oranı. Bu oran, kurumun keşif geçişlerinin, kurumunuzun ve en yakın rakiplerinin karşılaştırması için seçilen tüm kurumlardan yapılan keşif geçişleri toplamına yüzdesi olarak hesaplanır.

Geovisor

İstatistikler → Geovisor bölümünde şunları öğrenebilirsiniz:

  • Kullanıcılar Yandex'in hangi servislerinden kurum kartınıza geçiş yapıyor,
  • Geçiş kaynakları hangileri: haritalarda sorgular, etiketler, başka bir kurum kartı,
  • Kullanıcılar kartla nasıl etkileşim kuruyorlar: rota oluşturma, telefon numaraları, çalışma saatleri, fotoğraflar, yorumlar. Bununla birlikte, karttaki belirli bir blok veya butonla yapılan işlemler sabitlenir. Kullanıcının bir yorum veya değerlendirme yapıp yapmadığı geovisor yardımıyla netleştirilemez.

Geovisor'da karttaki işlenmiş son 50 ziyaret görüntülenir. Verilerin işlenmesi 1-2 gün sürebilir. Bilgiler isimsizdir, sadece ziyaret süresi belirtilir. Geovisor'daki veriler her gün güncellenir.

Kurumumun kartına neden başka birinin kartından geçiş yapıldı?
Her kurum kartında Yakındaki benzer yerler bloğu vardır. Buradaki bilgiler otomatik olarak toplanır. Başka bir kart bloğundaki şirketinize ait bilgiler kullanıcının dikkatini çekmiş ve kartınıza geçiş yapmıştır. Bu ziyaret geovisor'da görüntülenir.