• Buradasın

    Aracın motoru metrelerce ileri savruldu, hız kadranı 200’de takılı kaldı

  • Zonguldak'ta tünelde kontrolden çıkan otomobil duvara çarparak durabildi. 
    1
    15 saat önce
    Kazada araçta bulunan 2 genç ağır yaralandı. 
    2
    15 saat önce
    Otomobilin motoru çarpmanın etkisiyle metrelerce ileri savrulurken, hız kadranı ise 200’de takılı kaldı. 
    3
    15 saat önce
    Olay yerine sevk edilen sağlık ekiplerinin ilk müdahalesinin ardından hastaneye kaldırılan iki yaralının da hayati tehlikesinin bulunduğu öğrenildi. 
    4
    15 saat önce

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Otomobilin hız kadranının 200'de takılı kalması, kaza sırasında hız göstergesinin mekanizmasının hasar görmesi veya şok etkisi nedeniyle ibresinin sabit kalması anlamına gelir 13.
    Bu durum, şu nedenlerden kaynaklanabilir:
    • Km telinin kopması 134.
    • Dijital aksamın hasar görmesi 3.
    • Şanzıman hız sensörünün arızalanması 4.
    • Tekerlek hız sensörünün arızalanması 4.
    • Motor kontrol ünitesi (ECU) beyin arızası 4.
    Hız kadranının takılı kaldığı hız, kaza hızı olarak kabul edilmez; çünkü bu, mekanizmanın hasar gördüğü andaki hızı yansıtır 1.
    5 kaynak
    Uzunkum Tünelleri, Zonguldak'ın Kilimli ilçesinde yer almakta olup, Aslankayası Tüneli ile birlikte Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı-2 Tüneli ve Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı-1 Tüneli'ni de içermektedir 45.
    Uzunkum Tünelleri'nin özellikleri:
    • Uzunluk: 382 metre 4.
    • Konum: Aslankayası Tüneli çıkışı ile Uzunkum tünelleri arasında yer alır 5.
    • Proje: Bu bölgeye, doğayla iç içe, her yaştan vatandaşın vakit geçirebileceği bir "Hisararkası Millet Bahçesi" yapılması planlanmaktadır 5.
    Ayrıca, Uzunkum istikametinde dalgaların önlenmesi için tahkimat çalışmaları sürmektedir 4.
    5 kaynak
    Zonguldak'ta trafik kazalarının sık yaşanmasının bazı nedenleri:
    • Dikkatsizlik 1.
    • Alkol kullanımı 1.
    • Hız 1.
    • Yol ve parklanma düzenlemeleri 1. Yolların yapısı ve parklanma düzenlemeleri kazalara zemin hazırlayabilecek unsurlar arasında değerlendirilmektedir 1.
    • Çöp kamyonlarından dökülen yağlar 2. Yağmurla birleşen bu yağlar, yolu aşırı kaygan hale getirmektedir 2.
    Trafik kazalarını önlemek için yetkililerin trafik akışını rahatlatacak düzenlemeler yapması önerilmektedir 1.
    5 kaynak
    Kaza sonrası kurtarma çalışmaları şu şekilde yürütülür:
    1. Olay yeri değerlendirmesi: Kaza yerinin güvenliği sağlanır, yeni kazalara yol açmamak için reflektörler yerleştirilir ve çevredekiler uzaklaştırılır 13.
    2. Acil yardım çağrısı: Acil durum numarası aranarak olay yeri, yaralı sayısı ve durumları hakkında bilgi verilir 13.
    3. İlk yardım uygulaması: Yaralıların bilinç, solunum ve nabız kontrolleri yapılır, kanama varsa tampon uygulanır ve gerekirse kalp masajı yapılır 13.
    4. Kurtarma ve hastaneye sevk: Sıkışan yaralılar kurtarılır ve sağlık ekipleri gelene kadar stabil tutulur, ardından ambulans ile hastaneye sevk edilir 25.
    Kaza sonrası kurtarma çalışmalarında emniyet, medikal kurtarma, itfaiye ve AFAD ekipleri görev alır 5.
    5 kaynak
    Atatürk Devlet Hastanesi'nde uygulanan bazı tedaviler:
    • Ortopedi ve travmatoloji: Sporcular, yaşlılar ve çocuklar için iskelet sistemi hastalıkları, kırıklar, çıkıklar, tendon ve bağ yaralanmaları, eklem ağrıları gibi rahatsızlıkların tedavisi 1.
    • GETAT uygulamaları: Kupa, hacamat, akupunktur, hipnoz ve sülük tedavisi gibi geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları 2.
    • Çocuklarda skolyoz ve pelvik taban rehabilitasyonu: Omurga eğriliği ve idrar/gaita kontrol sorunları yaşayan çocuk hastalara yönelik ameliyatsız tedavi seçenekleri 4.
    Ayrıca, hastanede acil servis, poliklinik hizmetleri, yataklı tedavi hizmetleri ve rehabilitasyon gibi çeşitli alanlarda hizmet verilmektedir 5.
    5 kaynak