• Buradasın

    Halit Yukay davasında yeni gelişme: Bilirkişi raporu ortaya çıktı

  • Yukay’ın ‘asli kusurlu’, gemi kaptanı Cemal Tokatlıoğlu’nun (61) ise ‘tali kusurlu’ bulunduğu raporda, açık denizde böyle bir kazaya denizcilik literatüründe hiç rastlanılmadığı belirtildi. 
    1
    16 saat önce
    Deniz polisi tarafından ilk olarak 23 Ağustos’ta, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı tarafından da 28-29 Ağustos’ta 2 kez insansız su altı robotu (ROV) ile görüntülenen cenazenin, 68 metre derinlikteki ilk teşhisi, sol kolundaki saatten yapıldı. 
    2
    16 saat önce
    Deniz dibindeki görüntülemede, sol kolunda ‘mavi kordonlu saat’ olduğu görülen cenazenin Halit Yukay’a ait olup olmadığı, Bozcaada’ya gitmek için teknesiyle Yalova Limanı’ndan ayrıldığı görüntülerle karşılaştırıldı. 
    3
    13 saat önce
    Sahil Güvenlik ekiplerinin incelemesinde; kuru yük gemisinin ön tarafında sürtme izleri olduğu tespit edildi. 
    4
    16 saat önce
    68 metre derinlikten asansör sistemiyle çıkarılan cenaze, Bursa Adli Tıp Kurumu’ndaki otopsisinin ardından 6 Eylül’de, İstanbul’da Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Camisi'nde kılınan namazın ardından Ümraniye Hekimbaşı Mezarlığı'na defnedildi. 
    5
    11 saat önce

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Radar hareketlerinin analizi için çeşitli yöntemler ve teknolojiler kullanılmaktadır:
    • Sentetik Açıklıklı Radar (SAR) 2. SAR, radar anteninin bir taşıyıcı platform üzerinde hareket etmesi ve bu hareket boyunca belirli frekansta elektromanyetik dalgalar gönderip yansımalarını toplaması prensibine dayanır 2. Yansıyan sinyaller, hedeflerin yüzey özelliklerini ve mesafelerini belirlemek için işlenir 2.
    • InSAR (Yapay Açıklı Uydu Radar İnterferometrisi) 4. Bu teknik, yüzey deformasyonlarını belirlemek ve zaman serisi verileri oluşturmak için kullanılır 4.
    • Fiziksel Optik Yöntemi 3. Bu yöntem, radar kesit alanını (RKA) hesaplamak için kullanılır ve boyutları dalga boyunun on katı ve üzeri olan cisimler için uygundur 3.
    Ayrıca, yapay zeka ve makine öğrenimi algoritmaları, yüzey değişikliklerini daha hızlı ve doğru bir şekilde tespit etmek için SAR verilerinin işlenmesinde kullanılmaktadır 24.
    5 kaynak
    Denizcilikte fiziksel temasın nasıl tespit edilebileceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, çeken akıntının tespit edilebileceği bazı belirtiler şunlardır:
    • Su renginde farklılık 125. Çeken akıntının olduğu bölgede su rengi, diğer bölgelerden belirgin şekilde farklı olabilir 125.
    • Düzensiz su hareketi 125. Bir kanal boyunca devam eden, birbirine karışmış ve düzensiz ilerleyen su görüntüsü çeken akıntının işareti olabilir 125.
    • Dalgaların şeklinde bozukluk 125. Kıyıya doğru gelen dalgalarda bozulma ve düzensizlik görülmesi çeken akıntının işareti olabilir 125.
    • Denize doğru ilerleyen köpükler 125. Düzenli bir biçimde denize doğru ilerleyen köpükler, çeken akıntının belirtisi olabilir 125.
    5 kaynak
    Gemi kazalarının denizcilik literatüründeki yeri şu şekilde özetlenebilir:
    • Kaza Analizi Çalışmaları: Gemi kazaları, özellikle insan hatalarının ve zayıf noktalarının tespit edilmesi açısından önemli bir araştırma konusudur 13.
    • Kaza Nedenleri: Akademik çalışmalar ve kaza inceleme raporlarında, deniz kazalarının ana nedenleri arasında insan hatası, hava ve deniz koşulları, ekipman arızası ve güvenlik kurallarına uyumsuzluk yer alır 3.
    • Önleyici Çalışmalar: Kazaların incelenmesi, güvenlik standartlarının ve prosedürlerin iyileştirilmesine katkıda bulunur 35.
    • Hukuki ve Sigorta Süreçleri: Kazaların detaylı incelenmesi, sorumluların tespiti ve maddi zararın değerlendirilmesi için gereklidir 35.
    • Eğitim ve Bilinçlendirme: Kazalardan elde edilen deneyimler, denizcilik personelinin eğitimi ve bilinçlendirilmesi için kullanılır 35.
    Ayrıca, deniz kazalarını incelemek için Tehlike ve İşlerlik Çalışması Metodu, Beş Neden Analizi, MORT Yöntemi ve SHELL Modeli gibi çeşitli analiz yöntemleri de geliştirilmiştir 5.
    5 kaynak
    Gemi kazaları sonrası hukuki süreçler, kazanın nedenini ve sorumlu tarafları belirlemek amacıyla karmaşık bir araştırma sürecini içerir 13. Bu süreçte aşağıdaki adımlar izlenir:
    • Kaza raporları ve müfettiş incelemeleri: Kazanın teknik ve insan kaynaklı nedenleri, güvenlik ihlalleri ve diğer faktörler detaylı bir şekilde incelenir 13.
    • Bilirkişi raporları: Mahkemeler, kazanın oluşumunda işverenin iş sağlığı ve güvenliği önlemlerini alıp almadığını ve gemi personelinin bir kusuru olup olmadığını belirlemek için uzman bilirkişi raporlarına başvurur 23.
    • Hukuki süreçler: Sorumluluk tespiti için mahkemelerde veya tahkim yollarıyla dava süreci başlatılır 13. Bu süreçte, kazanın nedenleri, tarafların kusurları ve tazminat talepleri detaylı bir şekilde incelenir 1.
    Gemi kazaları sonrası hukuki süreçlerde, uluslararası deniz hukuku kurallarına ve ulusal mevzuata (Türk Deniz Ticaret Kanunu gibi) uyum sağlanır 14.
    Gemi kazaları sonrası hukuki süreçlerde uzman bir avukattan destek alınması önerilir.
    5 kaynak
    Bilirkişi raporu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar:
    • Tarafsızlık ve objektiflik 5. Bilirkişi, raporunu tarafsız ve objektif bir şekilde hazırlamalıdır 5.
    • Raporun yapısı 12. Rapor, tarafların ad ve soyadları, bilirkişinin inceleme konusu, maddi olaylar, gerekçe, sonuç ve bilirkişi veya bilirkişilerin imzasını içermelidir 12.
    • Teknik detaylar 5. İncelenen olayın detaylı bir açıklaması, kullanılan yöntemler ve araçlar, elde edilen veriler ve bu verilerin yorumlanması raporda yer almalıdır 5.
    • Hukuki sınırlamalar 12. Bilirkişi, hukuki nitelendirme ve değerlendirmelerde bulunamaz; bu tür konular hakimin görevidir 12.
    • Anlaşılır dil 15. Rapor, görevlendirmeyi yapan merci ile tarafların anlayacağı nitelikte ve okunaklı olmalıdır 15.
    Bilirkişi raporu hazırlama süreci, detaylı bir inceleme ve analiz gerektirir 5.
    5 kaynak