• Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin ağustos ayına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. 
    1
    18 saat önce
    Birlik üyesi ülkelerde satılan yeni otomobillerin yüzde 33,9'unun hibrit, yüzde 26,3'ünün benzinli, yüzde 17,8'inin elektrikli, yüzde 10,4'ünün fişli (Plug-In) hibrit, yüzde 8,8'inin dizel ve yüzde 2,8'inin diğer yakıt türlerini kullanıldığı belirlendi. 
    2
    19 saat önce
    Elektrikli otomobil satışları, ağustosta yıllık bazda yüzde 30,2 artarak 120 bin 797’ye ulaştı. 
    3
    18 saat önce
    Yeni otomobil satışları, ağustosta geçen yılın aynı dönemine göre Almanya'da yüzde 5, Fransa'da yüzde 2,2 ve İspanya'da yüzde 17,2 artarken İtalya'da yüzde 2,7 geriledi. 
    4
    18 saat önce
    Ocak-ağustos döneminde ise toplam satışlar, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 0,1 azalarak 7 milyon 168 bin 848'e indi. 
    5
    18 saat önce

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Avrupa'daki bazı elektrikli otomobil markaları:
    • Volkswagen 23;
    • Tesla 23;
    • BMW 23;
    • Audi 23;
    • Skoda 23;
    • Renault 34;
    • Kia 3;
    • Mercedes 34;
    • Hyundai 3;
    • BYD 4.
    Ayrıca, Volvo, MG, Cupra, Ford, Citroen, Opel, MINI, Polestar ve Toyota gibi markalar da Avrupa'da elektrikli otomobil pazarında yer almaktadır 14.
    5 kaynak
    Avrupa'da elektrikli otomobillerin bazı avantajları:
    • Çevre dostu olma 24. Elektrikli araçlar, fosil yakıta ihtiyaç duymadan sadece bataryayla çalıştıkları için çalışma sırasında sıfır karbon salınımı yaparlar 2.
    • Teşvik ve indirimler 13. Birçok Avrupa ülkesinde elektrikli araç sahipleri için kayıt vergisi muafiyeti, yol vergisinde indirim, kişisel gelir vergisi indirimleri ve mülkiyet vergisi muafiyetleri gibi avantajlar bulunmaktadır 13.
    • Sürüş deneyimi 45. Elektrikli araçlar, geleneksel araçlara göre daha yumuşak ve sessiz bir sürüş deneyimi sunar 45.
    • Gelişmiş teknoloji 45. Elektrikli araçlar, gelişmiş teknoloji ve özelliklerden yararlanma imkanı sağlar 45.
    • Yakıt tasarrufu 45. Elektrikli araçlar, yakıttan tasarruf etmeyi mümkün kılar 45.
    5 kaynak
    Avrupa Birliği'nin (AB) elektrikli otomobil politikaları şu şekilde özetlenebilir:
    • Batarya Menşei Kriterleri: AB, elektrikli araçlarda kullanılan batarya hücrelerinin menşeini sıkı bir şekilde denetlemektedir 1. Çin’de üretilmiş bir batarya ile donatılan ve Türkiye'de monte edilip Avrupa pazarına ihraç edilmesi hedeflenen elektrikli araçlar, ek vergiler veya ithalat kotaları ile karşılaşabilir 1.
    • Endüstriyel Strateji: AB, elektrikli araç üretimini destekleyecek güçlü bir endüstriyel stratejiye sahip değildir 23. Çeşitli teşvikler sağlanmasına rağmen, beklenen seviyede bir satış artışı yakalanamamıştır 23.
    • Emisyon Hedefleri: Avrupa Komisyonu, otomobil üreticilerine CO2 emisyon standartlarına uyum sağlamaları için ek süre tanımıştır 45. Bu karar, elektrikli araç satışlarının beklenen seviyeye ulaşmaması ve Avrupa otomotiv endüstrisinin rekabet gücünü koruma ihtiyacı nedeniyle alınmıştır 5.
    • Şarj Altyapısı: AB, şarj noktalarının oluşturulması için finansman sağlamaktadır 4.
    AB, elektrikli araç üretimini ve kullanımını teşvik etmek için çalışmalarını sürdürmektedir.
    5 kaynak
    Elektrikli otomobillerin çevresel etkileri, yaşam döngüsü analizi yöntemiyle ölçülür 14. Bu yöntem, araçların üretim aşamasından, kullanım süresine ve nihai bertarafa kadar her aşamada meydana gelen çevresel etkileri değerlendirir 14.
    Çevresel etki ölçümünde dikkate alınan bazı unsurlar:
    • Pil üretimi ve atık yönetimi 25. Lityum-iyon bataryaların üretimi, nadir bulunan mineraller ve çevre üzerinde olumsuz etkileri olan malzemeler gerektirir 25.
    • Elektrik üretiminin kaynağı 25. Fosil yakıtlarla üretilen elektrikle şarj edilen elektrikli araçlar, yenilenebilir kaynaklardan elde edilen elektrikle şarj edilenlere göre daha yüksek bir dolaylı karbon ayak izine sahiptir 25.
    • Toplam karbon ayak izi 5. Bir elektrikli otomobilin toplam çevresel etkisi, aracın üretiminden kullanım ömrünün sonuna kadar olan süreçteki tüm emisyonlar dikkate alınarak hesaplanır 5.
    5 kaynak
    Avrupa'da elektrikli araçların şarj altyapısının gelişimi şu şekilde özetlenebilir:
    • Genişletilmiş Şarj İstasyonları Ağı: Norveç, Hollanda, Almanya ve Birleşik Krallık gibi ülkeler, geniş kapsamlı şarj istasyonları ağı kurarak elektrikli araç kullanımını teşvik etmektedir 2.
    • Hızlı ve Ultra Hızlı Şarj Teknolojileri: DC hızlı şarj cihazları, 50 kW ile 350 kW arasında değişen güç seviyelerinde çalışmakta ve bataryaları 30 dakikadan kısa sürede %80 oranında şarj edebilmektedir 2. Ultra hızlı şarj cihazları ise 350 kW ve üzeri güç seviyelerinde çalışarak bataryaları 15-20 dakika içinde şarj edebilmektedir 2.
    • Kablosuz Şarj Teknolojisi: Manyetik rezonans veya indüktif şarj yöntemleri kullanılarak, araçlar belirli bir alana park edildiğinde otomatik olarak şarj edilebilmektedir 2.
    • Akıllı Şarj Sistemleri: Enerji yönetimini optimize ederek şarj işlemlerini daha verimli hale getirmektedir 2.
    • Yenilenebilir Enerji Entegrasyonu: Güneş ve rüzgar enerjisi gibi kaynaklarla entegre şarj istasyonları, fosil yakıtlara bağımlılığı azaltmaktadır 23.
    Ayrıca, Siemens ve E.ON gibi şirketler, Avrupa genelinde milyonlarca elektrikli araç için akıllı ve verimli hızlı şarj istasyonları kurmak üzere iş birliği yapmıştır 4.
    5 kaynak