• Buradasın

    Aksaray'da 170 TL'lik su faturası için işlem başlatıldı

  • Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre; Aksaray'da 2 tane 0,33 santilitrelik su için 170 TL ödediğini belirten vatandaşın şikayeti üzerine, Ticaret İl Müdürlüğü ekipleri harekete geçti. 
    1
    7 saat önce
    İşletmeye gerçekleştirilen denetimde giriş kapısında ve masalarında menülerin bulunup bulunmadığı incelendi, masadaki menü fiyatları ile kapı girişlerinde yer alan fiyatların karşılaştırması yapıldı. 
    2
    7 saat önce
    Şikayete konu olan suyun, son 3 aya ait alış faturası ve firmanın savunması istendi. 
    3
    7 saat önce
    Masalarda bulunan menü fiyat listesindeki değişim tarihinin bulunmaması nedeniyle de firma hakkında işlem başlatıldı. 
    4
    7 saat önce
    Ticaret Bakanlığı, haksız fiyat artışı kapsamında ve Fiyat Etiketi Yönetmeliği uyarınca; fahiş fiyat artışı yapan üretici, tedarikçi ve perakende işletmelere 143 bin 930 TL'den, 1 milyon 439 bin 300 TL'ye kadar idari para cezası uygulayabiliyor. 
    5
    7 saat önce

    Diğer konular

    X'teki tartışmalar

    Odatv
    Odatv
    @odatv
    Ticaret Bakanlığı, emlak ilanlarında haksız fiyat artışı yapan 1416 kişiye toplam 172 milyon TL idari para cezası uyguladı. Mayıs ayı sonunda yürürlüğe giren yönetmelik değişikliğiyle, ekonomik verilere uymayan ve gerekçesiz fiyat artışları yasaklandıGizleDevamını oku
    x.com12 saat önce
    ENSONHABER
    ENSONHABER
    @ensonhaber
    Emlak ilanlarında haksız fiyat artışı yaptığı belirlenen 1416 kişiye, toplamda 172 milyon TL idari para ceza uygulandı.
    x.com13 saat önce

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Haksız fiyat artışıyla mücadele için çeşitli yöntemler bulunmaktadır:
    • İdari para cezaları 25. Ticaret Bakanlığı, haksız fiyat artışı tespit edilen işletmelere 6585 sayılı Kanun kapsamında 100.000 TL'ye kadar idari para cezası uygulayabilir 5.
    • Rekabet Kurulu incelemesi 5. 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun kapsamında, birden fazla işletmenin birlikte hareket ederek fiyat artırması durumunda Rekabet Kurulu devreye girer ve şirketlere cirolarının %10'una kadar varan ağır para cezaları uygulanabilir 5.
    • Tüketici hakları kapsamında müdahaleler 5. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında, fahiş fiyat uygulamalarına karşı tüketiciler, Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri nezdinde dava açabilir ve fazla ödedikleri bedelin iadesini talep edebilir 5.
    • Geçici kapatma cezası 5. Ağır ihlallerde, yetkili idareler işletmelere geçici süreyle kapatma cezası verebilir 5.
    • Dijital denetim 4. 2025 itibarıyla Ticaret Bakanlığı'nın kullanıma sunduğu Akıllı Dijital Denetim Sistemi, yapay zekâ desteğiyle ürün fiyatlarını kampanya öncesi ve sonrası otomatik olarak karşılaştırır, farklı platformlarda aynı ürünün satış fiyatlarını izler ve ihlal tespit ettiğinde uyarı, ceza veya işlem başlatır 4.
    5 kaynak
    Menü fiyatları, restoranlar için birkaç önemli nedenle önemlidir:
    • Kârlılık ve Gelir: Menü fiyatları, işletmenin gelir elde etmesini sağlar ve kârlılığı belirler 34. Fiyat, maliyetlerle dengeli olmalı ve işletmeye kâr bırakacak şekilde belirlenmelidir 13.
    • Müşteri Memnuniyeti: Fiyatların piyasa fiyatlarına uygun olması, müşteri memnuniyetini artırır 2. Yüksek fiyatlar, müşterilerin işletmeyi terk etmesine neden olabilir 4.
    • Rekabet: Menü fiyatları, rakiplerle rekabet edebilmek için stratejik olarak belirlenmelidir 23.
    • Algılanan Kalite: Yüksek fiyatlar, genellikle yüksek kalite ile ilişkilendirilir ve bu da müşterilerin işletmeye olan algısını etkiler 4.
    • Satışların Optimizasyonu: Satış verileri analiz edilerek, en çok satan yemekler vurgulanıp kötü satıcılar menüden çıkarılabilir 5.
    5 kaynak
    Fiyat Etiketi Yönetmeliği'nin detayları şu şekildedir:
    • Amaç 123. Perakende olarak satışa sunulan mal ve hizmetlerin etiket, tarife ve fiyat listelerinin şekli, içeriği, kullanılması ile indirimli satışlara ilişkin usul ve esasları düzenlemektir 123.
    • Kapsam 123. Tüketicilere sunulan mal ve hizmetlere ilişkin etiket, tarife ve fiyat listelerini kapsar 123.
    • Dayanak 123. 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 54 üncü ve 84 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır 123.
    • Etiket bulundurma zorunluluğu 24. Satıcı tarafından perakende satışa arz edilen malların veya ambalajlarının yahut kaplarının üzerine kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde yazılı, dijital veya elektronik etiket konulması zorunludur 24.
    • Etiketlerde bulunması gereken bilgiler 124. Etiketlerde malın üretim yeri, malın ayırıcı özelliği, malın tüm vergiler dâhil satış fiyatı, malın birim fiyatı, malın satış fiyatı ve birim fiyatının uygulanmaya başlandığı tarih gibi bilgilerin bulunması zorunludur 124.
    • İndirimli satışlar 134. İndirimli satışa konu edilen mal veya hizmetin indirimli satış fiyatı, indirimden önceki fiyatı, tarife ve fiyat listeleri ile etiketlerinde gösterilir 134.
    Fiyat Etiketi Yönetmeliği'nin tamamına mevzuat.gov.tr, tuketici.ticaret.gov.tr ve lexperia.com.tr sitelerinden ulaşılabilir 123.
    5 kaynak
    Ticaret Bakanlığı'nın denetim süreçleri şu şekilde işler:
    • Denetimin Amacı: Ticaret şirketlerinin Kanuna ve ilgili düzenlemelere uygun işlem yapmalarını sağlamak 25.
    • Denetime Tabi İşlemler: Kuruluş işlemleri, ticaret siciline tescil ve ilan işlemleri, ticari defterlere ilişkin işlemler, birleşme ve bölünme işlemleri, genel kurul ve yönetim kararları gibi geniş bir yelpazeyi kapsar 245.
    • Denetim Yöntemleri:
      • Gözlem: Denetim elemanının sürece nezaret etmesi 5.
      • Doğrulama: Dış kaynaklardan yazılı bilgi alınması 5.
      • Bilgi Toplama: İlgililerden yazılı veya sözlü bilgi alınması 5.
      • Kayıt Kontrolü: İşlemlerin muhasebe kayıtlarıyla uyumunun incelenmesi 5.
      • Hesaplama: Ticaret şirketine ait hesaplamaların doğrulanması 5.
      • Belge İncelemesi: İşlemlerle ilgili tüm kayıt ve belgelerin incelenmesi 5.
    • Denetim Yetkisi: Resen veya ortakların ya da üçüncü kişilerin istem, ihbar ve şikayetleri üzerine harekete geçer 25.
    • Denetim Yeri: Şirketin merkezi, şubeleri veya ticari işletmesi 5.
    • Rapor Türleri: Teftiş, soruşturma ve inceleme raporları düzenlenir 5.
    5 kaynak
    2025 yılı için fahiş fiyat artışı cezaları, Ticaret Bakanlığı tarafından belirlenen yeniden değerleme oranı olan %43,93'e göre hesaplanmaktadır 13.
    • İşletmelere uygulanacak cezalar:
      • Alt sınır: 143.930 TL 13.
      • Üst sınır: 1.439.300 TL 13.
    • Diğer cezalar:
      • Defter, belge ve bilgileri vermeyenlere: Alt sınır 114.035 TL, üst sınır 570.178 TL 1.
      • Piyasa dengesini bozan faaliyetlere: Alt sınır 1.439.300 TL, üst sınır 17.271.600 TL 1.
    Bu cezalar, her yıl yeniden değerleme oranına göre güncellenmektedir.
    5 kaynak