Akıllı banner. Reklam verme gereklilikleri

Yandex.Direct sistemindeki reklam materyalleri, bu belgede belirtilen gerekliliklerin yanı sıra "Genel Şartlar ve Koşullar "da belirtilen gerekliliklere de uygun olmalıdır. Reklam verme Gereklilikleri "(https://yandex.com.tr/legal/general_adv_rules), "Yandex'e Reklam Verme Yönetmeliği" (https://yandex.com.tr/legal/adv_rules).

Reklam verenin, alkol, bira ve bira bazlı içecekler; tütün, tütün ürünleri ve sigara aksesuarları; riske dayalı oyunlar ve bahisler; silahlar; tıbbi hizmetler ve tedavi yöntemleri; besin takviyeleri; finansal hizmetler; menkul kıymetler, havai fişek, kürtaj ve bebek maması reklamlarının yanı sıra Türkiye Cumhuriyeti yasalarını, Reklam verenin ikamet ettiği ülkenin yasalarını veya fikri haklar da dahil olmak üzere diğer geçerli yasaları ve üçüncü taraf haklarını ihlal eden diğer reklamları içeren bannerlar yerleştirmesi yasaktır.

Format reklam malzemesi: banner.

Teknik gereklilikler

Tüm banner öğesi bağlantıları aşağıdaki kurallara uygun olmalıdır:

1. Bir banner'da (URL) yer alan linklerdeki maksimum karakter sayısı 1024 karakteri aşmamalıdır.

2. Bir siteye (adresi (URL) belirli bir reklam için bir Reklam veren tarafından belirtilen bir İnternet kaynağı) linki (URL) yalnızca UTF-8 kodlamasında kabul edilir.

Dinamik içeriğe sahip bir bannerde yer alan tüm metin öğeleri aşağıdaki gerekliliklere uygun olmalıdır:

Reklam metni Rusça olmalı, yazım hatası içermemeli ve dilbilgisi açısından doğru olmalıdır. Metin, bannerin renkli arka planına karşı okunaklı (ayırt edilebilir) olmalıdır. Fiyatlar ve harekete geçirici mesaj düğmesi (örneğin, "Satın Al", "Rezervasyon Yap" vb.) (varsa) de okunaklı (ayırt edilebilir) olmalıdır. Reklam metinleri aşağıdakileri içeremez:

  • Aralık bırakma (aralarında boşluk olan harfler) ve büyük harfli kelimeler. İstisnalar arasında ilk harflerden oluşan kısaltmalar (SSCB, ABD, vb.) yer almaktadır;
  • telefon numaraları, e-posta adresleri, posta adresleri, icq numaraları veya diğer çevrimiçi mesajlaşma adresleri;
  • html kodu.

Bir reklam, sabit ve değiştirilebilir bir bölümden oluşur.

Banner'ın sabit bileşeni (varsa) şunları içerir (Reklam verenin takdirine bağlı olarak):

  • Reklam verenin logosu
  • Özel teklif (varsa)
  • Özel tekliften Reklam verenin web sitesine yönlendiren bir link (URL)
  • Promosyon etkinlikleri ve indirimler hakkında bilgi (varsa)
  • Yasal bilgiler:
    • Federal Reklam Yasasının gerekliliklerine uygun olarak sağlanması gereken bilgiler
    • Mal/hizmet satıcısına ilişkin yasal bilgiler.
  • harekete geçirici mesaj düğmesi (örneğin, "Satın Al", "Rezervasyon Yap" vb.)

Reklam verenin logosu

Reklam verenin logosunu içeren bir dosya en fazla 800 piksel genişliğinde ve 800 piksel yüksekliğinde olmalıdır. Dosya boyutu 50 KB'ı geçmemelidir.

Reklamlarda aşağıdakiler dahil düşük kaliteli logoların kullanılmasına izin verilmez:

  • dosya sıkıştırma nedeniyle bozulmalar ve gürültü (bozunum) içeren logolar
  • düşük çözünürlüklü logolar, düşük çözünürlüklü grafikler ve pikseller içeren logolar
  • logo metni kontrastlı ve kolayca okunabilir olmalıdır

Yasal bilgiler:

Reklam materyalleri, başta geçerli reklam yasaları'nın gereklilikleri olmak üzere Rus mevzuatının gerekliliklerine uygun olmalıdır.

Geçerli reklam yasaları tarafından öngörülen bilgiler sağlanmalıdır (en fazla 130 karakter - mal satıcısı hakkında bilgi için; en fazla 55 karakter - bir promosyonun / etkinliğin süresi ve şartlar ve koşulları hakkında bilgi için (varsa).

Bir bannerin değiştirilebilir bileşeni şunları içerir (Reklam verenin takdirine bağlı olarak):

  • Mal, iş veya hizmetin görüntüsü
  • Teklif (ürün teklifinin adı)
  • Mal, iş veya hizmetin önceki fiyatı
  • Mal, iş veya hizmetin yeni fiyatı
  • Mal, iş veya hizmet üzerinden yapılan indirim
  • Mal, iş veya hizmetten Reklam verenin web sitesine yönlendiren bir link (URL)
  • Yapılandırılabilir ek parametreler.

Mal, iş veya hizmet görüntüleri için gereklilikler

Desteklenen formatlar: JPG, PNG, GIF.

Görüntü boyutu: Her taraf için en az 100 piksel.

Görüntü yüksek kalitede (bunlar dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere: resimler bulanık olmamalı, görünür piksellere sahip olmamalı, dikey veya yatay olarak uzatılmamalı, vb), keskin olmalı, sıkıştırma bozunumları (düşük çözünürlüklü görüntülerden yukarı örnekleme veya enterpolasyon yoluyla üretilen görüntüler) içermemelidir.

Bannerin Değiştirilebilir kısmındaki reklam teklifinin görüntüsü, reklam objesine ve reklam linkinin yönlendirdiği web sitesi sayfasının içeriğine karşılık gelmelidir. Reklam teklifinin görüntüsü, reklamcılık, rekabetin korunması, fikri mülkiyet ile ilgili mevzuat dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere ilgili yasal gerekliliklerin yanı sıra Yandex reklam politikası da dahil olmak üzere Yandex tarafından belirtilen reklam materyalleri gerekliliklerine uygun olmalıdır.

Reklam teklifi görseli şunları içermemelidir:

  • Grafik kullanıcı arayüzü öğeleri (örneğin düğmeler, imleçler, metin linki metni) veya reklam platformları tasarımı;
  • Aşağıdakiler dışında her türlü metin: (a) "promosyon", "indirim", "satış" gibi kelimeler veya diğer benzer kelimeler, bu bilgilerin reklam metninin kendisinde ve reklam teklifini içeren web sitesi sayfasında sunulması gerekiyorsa; (b) ürünün paketinin ayrılmaz bir parçası olan mal adı ve/veya ticari marka;
  • Reklamı yapılan ürünün ambalajı veya ürünün kendisi üzerinde bu tür bir görüntünün kullanıldığı veya tüketicinin reklamı yapılan ürün ve/veya hizmeti, bu ürün ve/veya hizmetin insan vücudu ve/veya parçaları bağlamında reklamı yapılan bir görüntüsü olmadan anlamasının imkansız olduğu durumlar hariç olmak üzere, insan, hayvan görüntüleri (örneğin ayakkabı, giysi, makyaj ve kuaförlük hizmetlerinin reklamı);
  • Reklam verenin rakiplerinin ürünleri veya diğer sembolleri.

Bir reklam teklifinin açıklaması, reklamcılık, rekabetin korunması, fikri mülkiyet ile ilgili mevzuat dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere ilgili yasal gerekliliklerin yanı sıra Yandex reklam politikası da dahil olmak üzere Yandex tarafından belirtilen reklam materyalleri gerekliliklerine uygun olmalıdır.

Belirli mal kategorileri için gereklilikler

  • Ürünlerin teslimatına atıfta bulunan, Satın Al düğmesi içeren akıllı bannerler de dahil olmak üzere, uzaktan satış durumunda mücevher reklamı yapan hiçbir akıllı banner kabul edilmez.

Yerleştirme tarihi: 13.11.2023

Geçerlilik tarihi: 13.11.2023

 

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules_smart_banner/23122019

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules_smart_banner/20102017

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules_smart_banner/01112016

Belgenin önceki sürümü: https://yandex.com.tr/legal/direct_adv_rules_smart_banner/27072016