• Türkiye yollarına yerli ve milli ikinci elektrikli otomobil olarak çıkan Togg T10F, bugün ön sipariş toplamaya başladı. 
    1
    15 Eylül
    Başlangıç fiyatı 1 milyon 860 bin TL olarak açıklanan aracın uzun menzil versiyonları ise 2 milyon 170 bin TL ile 2 milyon 390 bin TL arasında değişiyor. 
    2
    16 Eylül
    Euro NCAP güvenlik testlerinden 5 yıldız alan model için, 100 bin TL ön ödeme yapılarak sipariş süreci başlatılabiliyor. 
    3
    15 Eylül
    Avrupa’da yalnızca %19 KDV uygulanması nedeniyle aracın satış fiyatının Türkiye’ye kıyasla daha düşük olması bekleniyor. 
    4
    16 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Togg T10F ile diğer elektrikli araçlar arasındaki farklar şunlardır:
    • Tasarım: Togg T10F, fastback sedan formunda olup, aerodinamik hatlara sahiptir 15. Diğer elektrikli araçlar arasında tasarımı ile öne çıkar.
    • Menzil: Togg T10F'in RWD (arkadan itiş) uzun menzil versiyonu 600 km, AWD (dört tekerlekten çekişli) uzun menzil versiyonu ise 530 km menzil sunar 12.
    • Performans: Togg T10F'in AWD versiyonu, 320 kW güç ve 700 Nm tork üreterek 0'dan 100 km/s hıza 4,1 saniyede ulaşır 12.
    • Şarj Kapasitesi: Togg T10F'in tüm versiyonları 11 kW AC şarj kapasitesine sahipken, Togg T10X'in uzun menzilli versiyonlarında opsiyonel olarak 22 kW AC şarj kapasitesi bulunur 1.
    • İç Mekan ve Donanım: Togg T10F, 12 inç + 29 inç + 8 inç ekran kombinasyonu ve klasik sedan konforu sunar 5.
    Bu özellikler, Togg T10F'i diğer elektrikli araçlardan ayıran başlıca unsurlardır.
    5 kaynak
    Türkiye'de elektrikli araç pazarı, altyapı yatırımları, teknolojik gelişmeler ve artan çevresel farkındalık sayesinde hızla büyüyor 12.
    Bazı gelişmeler:
    • Satışlar: 2024 yılında elektrikli araç satışları bir önceki yıla göre %51,7 artarak 99.489 adede ulaştı ve toplam otomobil satışlarının %10,1'ini oluşturdu 24. 2025 yılı için bu oranın %15'e ulaşması bekleniyor 45.
    • Şarj Altyapısı: Türkiye'de yaklaşık 3.800 elektrikli araç şarj istasyonu bulunuyor 4. 2025 yılında toplam şarj soketi sayısının 30.000'e çıkarılması planlanıyor 4.
    • Yeni Modeller: 2025 yılında Citroen C3, Opel Frontera, Hyundai Inster, Renault 5 ve BYD Atto 2 gibi yeni modellerin piyasaya girmesi bekleniyor 4.
    Elektrikli araçların toplam satışlar içindeki payının 2026'da %20, 2027'de ise %25 olması öngörülüyor 4.
    5 kaynak
    Togg T10F'in bazı teknik özellikleri:
    • Motor: Elektrik motoru 35.
    • Batarya: 52,4-88,5 kWh kapasiteli lityum iyon pil 34.
    • Şanzıman: 1 ileri şanzıman 3.
    • Dingil mesafesi: 2.890 mm 3.
    • Uzunluk: 4.830 mm 3.
    • Genişlik: 1.881 mm 3.
    • Yükseklik: 1.560 mm 3.
    • Performans:
      • Tek motorlu (RWD) versiyon: 160 kW güç, 350 Nm tork, 0-100 km/s 7,5 saniye 14.
      • Çift motorlu (AWD) versiyon: 320 kW güç, 700 Nm tork, 0-100 km/s 4,1 saniye 14.
    • Menzil:
      • RWD Standart Menzil: 350 km 34.
      • RWD Uzun Menzil: 600 km 34.
      • AWD 530 km 3.
    • Şarj: 180 kW DC şarj soketiyle 28 dakikada %20’den %80’e 14.
    • Güvenlik: 7 hava yastığı, Euro NCAP 5 yıldız hedefi, gelişmiş sürücü destek sistemleri (ADAS) 134.
    • İç mekan: 12,3 inç dijital gösterge ekranı, 29 inç bilgi-eğlence ekranı, 8 inç dokunmatik kumanda ekranı, Meridian Premium Ses Sistemi 135.
    5 kaynak
    Elektrikli araçların KDV oranlarının farklı olmasının temel nedeni, araçların motor gücü ve batarya kapasitesine bağlı olarak değişen ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) oranlarıdır 123.
    Türkiye'de elektrikli araçlar için uygulanan KDV oranı %20'dir 34. Ancak, ÖTV oranları motor gücüne göre şu şekilde değişir:
    • 160 kW'ı geçmeyen araçlar: %10 13.
    • 160 kW'ı geçen araçlar: %40 13.
    Bu oranlar, elektrikli araçların içten yanmalı motorlu araçlara göre daha düşük vergi oranıyla karşılaşmasını sağlar 14.
    Ayrıca, hibrit araçlarda da motor gücü ve vergisiz satış tutarına bağlı olarak farklı ÖTV ve KDV oranları uygulanır 2.
    5 kaynak
    Euro NCAP güvenlik testleri, araçların güvenlik donanımlarını geliştirmek ve trafikteki can güvenliğini artırmak amacıyla gerçek kaza simülasyonları üzerinden yapılır 13.
    Testler sırasında araçlar şu üç çarpışma testinden geçer:
    1. Ön çarpışma testi: Araç, 64 km/s hızla duran bir bariyere önden çarpar 13.
    2. Yan çarpışma testi: 50 km/s hızla seyreden bir bariyer, aracın sürücü kapısından çarptırılır 13.
    3. Direk çarpışma testi: 29 km/s hızındaki araç, 259 mm çapında bir direğe sürücü kapısından çarptırılır 13.
    Ayrıca, yayaya çarpma testi, elektronik stabilite kontrolü ve koltuk testleri gibi farklı güvenlik testleri de yapılır 13.
    Araçlar, bu testlerin ardından sürücü, yolcu, çocuk ve yaya güvenliği açısından ayrı ayrı değerlendirilerek 5 yıldızlı bir puanlama sistemiyle derecelendirilir 124.
    5 kaynak