• Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Mesleki İlgi ve Mesleki Beceri Envanterleri kapsamında ortaokul ile lise öğrencilerinin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda doğru eğitim ve meslek tercihi yapabilmelerine imkan sağlayacak bir çalışmaya imza atıyor. 
    1
    17 Eylül
    Yeni uygulama öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini belirleyerek eğitim ve meslek seçimlerinde yönlendirilmesini sağlayacak. 
    2
    17 Eylül
    Yazılım süreçleri tamamlanan envanterler, bu yılın eğitim öğretim yılından itibaren ortaokul ve lise öğrencilerine uygulanacak. 
    3
    17 Eylül
    Ortaokul düzeyinde öğrenciler liseye geçiş sürecinde ilgi ve becerilerine uygun alanlara yönlendirilecek, lise düzeyinde ise yükseköğretim programlarına veya meslek dallarına daha bilinçli yönelimleri sağlanacak. 
    4
    17 Eylül
    Envanterlerin öğretmen ve veliler için de yol gösterici olacağı, rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinde kullanılacak güçlü bir kaynak niteliği taşıdığı vurgulandı. 
    5
    17 Eylül

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Velilerin envanterlerden faydalanma yolları:
    • İlkadım Birey Tanıma Envanteri gibi envanterler, velilere öğrencilerini daha iyi tanıma imkanı sunar 2. Bu sayede veliler, çocuklarının kişilik özelliklerini, öğrenme ve çalışma alışkanlıklarını, mesleki ilgilerini ve çoklu zeka türlerini öğrenebilirler 2.
    • e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi (VBS) üzerinden çocuklarının T.C. kimlik numarası ve okul numarası ile giriş yaparak not bilgileri, devamsızlık bilgileri, haftalık ders programı ve sınav sonuçları gibi güncel eğitim bilgilerine ulaşabilirler 34.
    Envanter sonuçları ve e-Okul VBS giriş bilgileri genellikle okul yönetimi veya rehberlik servisleri tarafından velilere iletilir.
    5 kaynak
    Öğretmenlerin envanterlerdeki rolü, öğrencilere rehberlik etmek ve mesleki gelişimlerini desteklemektir 12.
    • Mesleki İlgi Envanteri kapsamında, okul rehber öğretmenleri ve psikolojik danışmanlar, öğrencilerin envanterlere verdikleri yanıtları inceleyerek onlara uygun mesleki rehberlik hizmetleri sunar 2.
    • Mesleki Beceri Envanteri ile ortaokul ve lise öğrencilerinin mesleki ve teknik anadolu liselerindeki 53 alan ve 114 dala yönelik beceri profilleri belirlenir 12. Bu sayede, ortaokul öğrencileri liseye geçişte, lise öğrencileri ise yükseköğretim programlarına veya meslek dallarına daha bilinçli bir şekilde yönlendirilir 2.
    Bu süreçte öğretmenler, öğrencilerin kendilerini daha iyi tanımalarına ve seçeneklerini daha doğru değerlendirmelerine yardımcı olur 1.
    5 kaynak
    Mesleki beceri envanterleri, bireylerin mesleki ve teknik anadolu liselerinde yer alan 53 alan ve 114 dala yönelik beceri profillerini belirlemek amacıyla kullanılır 134.
    Kullanım alanları:
    • Eğitim ve meslek tercihi: Envanterler, öğrencilerin liseye geçiş ve program tercihlerinde daha doğru yönlendirilmesini sağlar 134.
    • Mesleki rehberlik: Okul rehber öğretmeni ve psikolojik danışmanlar, envanter sonuçlarını değerlendirerek öğrencilere mesleki rehberlik hizmeti sunar 134.
    • Öğretmen ve veli rehberliği: Envanterler, öğretmen ve veliler için de yol gösterici olur 134.
    Ortaokul düzeyinde öğrenciler ilgi ve becerilerine uygun alanlara yönlendirilirken, lise düzeyinde yükseköğretim programlarına veya meslek dallarına bilinçli yönelim sağlanır 134.
    5 kaynak
    Mesleki İlgi Envanterleri, dijital ortamda, hazırlanan özel internet sitesi üzerinden uygulanır 123.
    Uygulama süreci şu şekildedir:
    1. Öğrenci Cevabı: Envanterler, öğrenciler tarafından internet üzerinden cevaplanır 14.
    2. Değerlendirme: Verilen yanıtlar, okul rehber öğretmenleri ve psikolojik danışmanlar tarafından değerlendirilir 135.
    3. Yönlendirme: Değerlendirme sonucunda öğrencilere mesleki rehberlik kapsamında yönlendirme ve yerleştirme hizmeti sunulur 135.
    Envanterler, bilim, doğa, sanat, sağlık, teknoloji gibi geniş bir yelpazede öğrencilerin ilgilerini ölçmeye yönelik maddeler içerir 145.
    5 kaynak
    Mesleki İlgi ve Mesleki Beceri Envanterleri, öğrencilerin eğitim sürecinde şu rolleri üstlenir:
    • Doğru yönlendirme: Öğrencilerin ilgi, yetenek ve kişilik özelliklerini tanıyarak eğitim ve meslek tercihlerinde doğru yönlendirilmelerini sağlar 125.
    • Bilinçli tercih: Liseye geçiş ve program tercihlerinde daha doğru kararlar alınmasına yardımcı olur 125.
    • Dijital yeterlilik: Dijital yeterliliklerin geliştirilmesine katkı sağlar 15.
    • Olumlu tutum: Mesleklere yönelik olumlu tutum geliştirilmesini destekler 15.
    • Eğitim-istihdam bağı: Eğitim ile istihdam arasındaki bağı güçlendirerek nitelikli insan kaynağı yetiştirilmesine katkıda bulunur 15.
    • Yaşam boyu gelişim: Öğrencilerin yaşam boyu gelişim süreçlerinde kendilerini tanımalarına, potansiyellerini ortaya çıkarmalarına ve doğru mesleki kararlar almalarına olanak tanır 15.
    Envanterler, dijital ortamda uygulanır ve yanıtlar rehber öğretmenler ile psikolojik danışmanlar tarafından değerlendirilir 125.
    5 kaynak