• Buradasın

    Millî Muharip Uçak KAAN’ın Test Uçuşu Ertelendi

  • Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, 2025 yılı sonunda gerçekleşmesi planlanan yeni KAAN prototipinin ilk uçuş tarihini 2026’nın nisan veya mayıs ayları olarak revize ettiklerini duyurdu. 
    1
    31 Ağustos
    Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, Millî Muharip Uçak KAAN'ın üretim halindeki Blok-1 prototipinde ilk test uçuşunun ertelendiğini açıkladı. 
    2
    29 Ağustos
    TUSAŞ Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, “Köklerden Ufuklara: Türk Savunma Sanayiinin Yükseliş Hikayesi” panelinde KAAN ve ANKA-III projelerine ilişkin açıklamalarda bulundu. 
    3
    29 Ağustos
    “ANKA-III, dikey stabilizesi olmadığı için zor yani dengesiz bir uçak. Biz bunu başardık. Herkes nasıl yaptığımızı merak ediyor.” Milli Muharip Uçak KAAN Türk Hava Kuvvetleri’nin 2030’lu yıllardan itibaren envanterden çıkarmayı planladığı F-16’ların yerine geliştirilen KAAN projesi, yerli ve milli savunma sanayiinin en kritik adımlarından biri olarak öne çıkıyor. 
    4
    29 Ağustos

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    ANKA-III projesi şu aşamalarda ilerlemektedir:
    • İlk Uçuş: ANKA-III, 28 Aralık 2023 tarihinde ilk uçuşunu gerçekleştirdi 125.
    • Test Aşaması: Geliştirme ve test faaliyetlerine devam edilmektedir 3.
    • Manevra ve Silah Entegrasyonu: Manevra zarfı açılımı ve silah entegrasyon çalışmaları yapılmaktadır 2.
    • Mühimmat Testleri: 20 Eylül 2024'te ASELSAN ve ROKETSAN iş birliğiyle ilk canlı mühimmat testi başarıyla tamamlandı 5.
    • İleri Gelişmeler: 8 Nisan 2025'te ANKA-III, Süper Şimşek mühimmatı ile hedef vurdu 45.
    ANKA-III, yüksek faydalı yük taşıma kapasitesine sahip, gövde içinde silah sistemleri barındıran, stealth (gizlilik) özellikli ve kuyruksuz bir insansız savaş uçağı projesidir 13.
    5 kaynak
    TUSAŞ'ın diğer önemli projelerinden bazıları şunlardır:
    • HÜRKUŞ: Eğitim ve hafif taarruz görevleri için kullanılan bir uçaktır 14.
    • HÜRJET: Tek motorlu jet eğitim ve hafif taarruz uçağıdır 14.
    • ANKA: Operatif ve stratejik insansız hava aracı sistemidir 4.
    • GÖKBEY: Türkiye'nin genel maksat helikopteridir 45.
    • ATAK: Milli üretim olan T-129 ATAK taarruz helikopteridir 45.
    • GÖKTÜRK: Yer gözlem ve keşif uydularıdır 4.
    • TÜRKSAT 6A: Türkiye'nin ilk yerli haberleşme uydusudur 4.
    • Şimşek: Yüksek hızlı hedef uçak sistemidir 4.
    Ayrıca, TUSAŞ, F-16 savaş uçaklarının lisanslı üretimi, A400M askeri nakliye uçağı projesi ve F-35 savaş uçağı programı gibi uluslararası projelerde de yer almaktadır 5.
    5 kaynak
    KAAN'ın Türk Hava Kuvvetleri'ne sağlayacağı bazı katkılar:
    • Modernizasyon ve Güçlendirme: KAAN, F-16'ların yerini alarak Türk Hava Kuvvetleri'nin modernizasyonuna ve güçlendirilmesine katkıda bulunacak 13.
    • Stratejik Denge: KAAN'ın envantere katılması, Türkiye'nin bölgedeki ve ötesindeki stratejik dengeleri değiştirmesine olanak tanıyacak 1.
    • İhracat Potansiyeli: KAAN'ın ihracatı, Türkiye'nin savunma sanayisi için yeni bir pazar oluşturacak 14.
    • Teknolojik Gelişim: KAAN projesi, Türkiye'nin askeri teknolojide kendine güven ve liderlik arayışını destekleyecek 15.
    • Eğitim ve Altyapı: Hürjet ve Hürkuş gibi projelerle birlikte, Türk pilotların eğitimine ve altyapının güçlenmesine katkı sağlayacak 5.
    KAAN'ın yerli motorla donatılması, Türk Hava Kuvvetleri'nin envanterine yerli motorlu bir savaş uçağı kazandırarak tam anlamıyla milli bir güç haline gelmesini sağlayacak 4.
    5 kaynak
    Milli Muharip Uçak KAAN'ın üretim süreci şu şekilde işliyor:
    • Prototip Üretimi: İlk prototipin üretimi 2021 yılında başlamış ve 2023 yılında tamamlanmıştır 15.
    • Test Aşaması: 2023 yılında taksi testleri, 2024 yılında ise ilk ve ikinci uçuş testleri gerçekleştirilmiştir 12.
    • Yeni Prototipler: 2025 yılı itibarıyla altı yeni prototipin üretimi planlanmaktadır 34.
    • Entegrasyon: Radar, elektro-optik sistemler, görev bilgisayarları ve silah sistemleri gibi alt sistemlerin entegrasyonu yapılmaktadır 34.
    • Teslimat: 2028 yılı sonuna kadar Türk Hava Kuvvetleri'ne teslimat hedeflenmektedir 34.
    KAAN'ın ilerleyen üretim bloklarında yerli motor kullanımı planlanmaktadır 34.
    5 kaynak
    KAAN projesinin bazı teknik özellikleri:
    • Boyutlar:
      • kanat açıklığı: 13,4 m 1;
      • uzunluk: 20,3 m 1;
      • yükseklik: 5 m 1.
    • Ağırlık ve performans:
      • azami kalkış ağırlığı: 34.750 kg 1;
      • itki: 2 x 13.150 kgf 1;
      • azami hız: 1,8 Mach (40.000 ft'te) 12;
      • servis tavanı: 16.764 m 1;
      • G limiti: +9 / -3,5 G 12.
    • Aviyonikler:
      • ASELSAN Bütünleşik RF Sistem (BÜRFİS) 23;
      • AESA Burun Radarı (ASELSAN MURAD-600A) 23;
      • RWR (Radar ikaz sistemi) 23;
      • IRST (Kızılötesi arama ve takip sensörü) 23;
      • EOTS (Elektro-optik hedefleme sistemi) 23.
    • Diğer özellikler:
      • düşük görünürlük 125;
      • sensör füzyonu destekli atış kontrol sistemi 15;
      • kısa göreve hazırlık süresi 1;
      • kolay bakım 1.
    5 kaynak