• Yüce dinimiz İslam, kadın erkek her Müslümana ilim öğrenmeyi farz kılmıştır. 
    1
    5 Eylül
    İlmin yalnızca meslek, kariyer ve dünya kazancı için değil; hayatın merkezine Kur’an’ı yerleştirmek, Allah ve Resûlü’nün sevgisini gönüllere nakşetmek, yaratana hürmet eden ve yaratılana şefkat gösteren bir anlayışı hâkim kılmak için öğrenilmesi gerektiği ifade edildi. 
    2
    5 Eylül
    İlimle şiddetin yerine muhabbetin, nefretin yerine merhametin; kin ve düşmanlığın yerine sevgi ve saygının hakim kılınabileceği vurgulandı. 
    3
    5 Eylül
    Resûl-i Ekrem (s.a.s)’i rehber edinen her öğretmen; eğitim ve öğretim için harcadığı zamanı bir ibadet şuuruyla değerlendirmeli; öğrencilerini, Allah’ın bir emaneti olarak görmelidir. 
    4
    5 Eylül
    Diyanet, hutbeyi okuyan imamlardan, cemaatin dikkatini özellikle ahlak, merhamet, adalet ve değerler eğitimine çekmelerini istedi. 
    5
    5 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İslam'da ilim öğrenmenin önemi şu şekilde açıklanabilir:
    • Allah'ın ilk emri "Oku"dur 13. Bu, ilmin kutsiyetini ve önemini vurgular 13.
    • İlim öğrenmek farzdır 14. Hz. Muhammed, "İlim öğrenmek, her Müslüman erkek ve kadına farzdır" hadisiyle bunu belirtmiştir 14.
    • İlim, manevi ve dünyevi rehberlik sunar 1. Hem bireysel hem de toplumsal gelişime katkı sağlar 14.
    • İlim, ahlaki sorumluluk gerektirir 1. Doğruyu yayma, insanlığa hizmet etme ve Allah'ın rızasını kazanma sorumluluğu getirir 1.
    • İlim, insanı Allah'a yaklaştırır 5. İlmin artması, tevazuyu artırır ve iyi bir insan olmaya gayret etmeyi sağlar 3.
    • İlim, kesintisiz bir hayırdır 5. Kişi vefat ettikten sonra bile, öğrettiği ilimden insanlar faydalanmaya devam ederse, bunun sevabı kişiye akmaya devam eder 5.
    5 kaynak
    Adalet ve değerler eğitimi, bireylerin ahlaki, sosyal ve kültürel açıdan donanımlı olmalarını sağlayarak, hem bireysel hem de toplumsal anlamda etik bir yaşam sürmelerine katkıda bulunur 14.
    Adalet eğitiminin önemi:
    • Toplumsal uyum: Adalet, sosyal ve ekonomik yaşamın temel belirleyicilerindendir 1.
    • Bireysel gelişim: Adalet değerini içselleştiren bireyler, daha hakkaniyetli ve huzurlu bir hayat sürer 3.
    • Eğitimin bütünlüğü: Adalet, değerler eğitimi kapsamında sadece bir öğretim konusu değil, genel bir bilinç oluşturma sürecidir 1.
    Değerler eğitiminin önemi:
    • Ahlaki temeller: Bireyler doğru ile yanlışı ayırt etmeyi öğrenir 4.
    • Empati ve özgüven: Çocuklar, empati yeteneği geliştirir ve özgüven kazanır 4.
    • Toplumsal uyum: Bireyler, toplumsal sorumluluk ve uyum becerileri kazanır 4.
    • Akademik başarı: Disiplin ve odaklanma artarak akademik performans yükselir 4.
    5 kaynak
    Öğretmenlerin bazı sorumlulukları:
    • Eğitim-öğretim süreçlerini planlama ve yürütme 25. Müfredata uygun ders planları hazırlamak ve bunları uygulamak 5.
    • Öğrenci gelişimini izleme ve değerlendirme 5. Öğrencilerin akademik ve genel gelişimlerini takip etmek 5.
    • Güvenli ve destekleyici bir öğrenme ortamı oluşturma 5. Fiziksel, duygusal ve psikolojik güvenliği sağlamak 5.
    • Velilerle ve okul yönetimiyle işbirliği yapma 25. Düzenli veli toplantıları ve okul yönetimiyle etkili iletişim kurmak 5.
    • Mesleki gelişim 23. Kendini sürekli geliştirmek ve meslektaşlarıyla iş birliği yapmak 23.
    • Diğer görevler 4. Nöbet tutma, sınav ve kulüp faaliyetlerine katılma gibi görevleri yerine getirmek 4.
    Öğretmenlerin sorumlulukları, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve Millî Eğitim Bakanlığı yönetmeliklerine göre belirlenir 123.
    5 kaynak
    Diyanet İşleri Başkanlığı'nın hutbe konuları şu şekilde belirlenir:
    • Hutbe Komisyonu: Her ilde, müftünün başkanlığında en az dört, en fazla yedi kişiden oluşan "Hutbe Komisyonu" kurulur 1. Komisyonda müftü yardımcıları, ilçe müftüleri, vaizler, şube müdürleri, din hizmetleri uzmanları, Kur’an kursu öğreticileri ve imam-hatipler gibi dini yükseköğrenim görmüş personel görev alır 1.
    • Konu Belirleme: Komisyon, hutbe konularını belirler, planlama yapar, yazma sürecini yönetir ve hazırlanan metinleri değerlendirir 1.
    • Cemaatin İhtiyaçları: Konular, cemaatin ihtiyaçları, toplumsal sorunlar, özel gün ve haftalar göz önünde bulundurularak seçilir 1.
    • Onay Süreci: Uygun bulunan hutbeler, il kurullarına iletilir, son düzenlemeler yapıldıktan sonra okunacağı tarihten yaklaşık bir ay önce Diyanet’in Din Hizmetleri Yönetim Sistemi’ne yüklenir ve burada Hutbe İnceleme Komisyonu tarafından kontrol edilip onaylanır 1.
    5 kaynak
    Ahlak ve merhamet eğitimi şu yöntemlerle verilebilir:
    • Aile ortamında başlangıç: Çocuklar, ailede sevgi, saygı ve hoşgörü ortamında bu değerleri öğrenir 24. Ebeveynlerin davranışları, çocukların değerler sistemini şekillendirmede etkilidir 24.
    • Eğitim kurumlarında sistematik yaklaşım: Müfredatta yer alan derslerde ahlaki konulara değinmek, öğrencilerin empati, adalet ve merhamet gibi kavramları anlamalarına yardımcı olur 4.
    • Dijital dünyanın etkili kullanımı: Çocuklara çevrimiçi ortamda sorumlu davranışlar öğretilmelidir 4.
    • Örnek model olma: Öğretmenler, aile üyeleri ve toplum liderleri, merhamet ve iyilik konusunda örnek davranışlar sergileyerek gençlere ilham verebilir 4.
    • Hikaye ve sanatın gücü: Edebiyat, sinema, tiyatro gibi sanat dalları, bu değerlerin aktarılmasında etkili araçlardır 4.
    • Toplumsal katılım ve sorumluluk projeleri: Çevre temizliği, sokak hayvanlarına yardım gibi projeler, bireylere sorumluluk ve vicdan bilinci kazandırır 4.
    5 kaynak