• Buradasın

    KPDK toplantısı Vedat Işıkhan başkanlığında yapıldı

  • Kamu Personeli Danışma Kurulu Bakanlıkta toplandıKamu Personeli Danışma Kurulu (KPDK), Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan başkanlığında Bakanlıkta toplandı. 
    1
    30 Eylül
    Toplantıda, hükümetin kamuda sendikalaşma, toplu sözleşme süreçleri ve personel yönetimine ilişkin yapılan reformlar değerlendirildi. 
    2
    30 Eylül
    Işıkhan, buradaki konuşmasında, 2002 yılında kamuda sendikalaşma oranının yüzde 47 olduğunu, AK Parti hükümetleri döneminde yüzde 77 seviyesine ulaştığını ifade etti.8. 
    3
    30 Eylül
    Sözleşmeli personellerin kadroya geçirilmesi gibi adımların, çözüm bekleyen konuları giderdiğini söyledi. 
    4
    30 Eylül

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu yönetiminde reformlar genellikle aşağıdaki alanları kapsar:
    • Hizmet sunumunda kalite artışı 5. Standartların geliştirilmesi ve kullanıcı odaklı hizmet sunumu 5.
    • Bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma 5. Mali sistemler, satın alma, ödeme usulleri ve vatandaşla ilişkilerde iyileştirmeler 5.
    • Kamu mali yönetimi 5. Bütçe açıklarını ve kamu borçlarını azaltma çabaları 5.
    • Yapısal değişim 5. Daha küçük ve bağımsız birimler oluşturulması 5.
    • Performans yönetimi 5. Stratejik planlama ve toplam kalite yönetimi gibi tekniklerin uygulanması 5.
    • Özelleştirme ve işbirliği 5. Kamu hizmetlerinin özel kuruluşlar veya gönüllü kuruluşlar aracılığıyla yürütülmesi 5.
    • İnsan kaynakları yönetimi 5.
    • Düzenleme (regülasyon) 5.
    Bu reformlar, genellikle ekonomik, toplumsal, siyasal ve teknolojik gelişmelere yanıt olarak gerçekleştirilir 4.
    5 kaynak
    Kamuda sendikalaşma oranları son 23 yılda önemli bir artış göstermiştir. 2025 yılı itibarıyla, kamuda sendikalaşma oranı yüzde 76,88'e ulaşmıştır 15.
    2002 yılında bu oran yüzde 47 idi 13.
    Sendikalı kamu görevlisi sayısı 2025 yılında 2,3 milyona ulaşmıştır 13.
    En fazla üyeye sahip konfederasyon, Memur-Sen'dir ve 1,78 milyon üyesi bulunmaktadır 5.
    5 kaynak
    Sözleşmeli personellerin kadroya geçirilmesi, kamu kurumlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/B maddesine göre sözleşmeli olarak çalışan personelin, belirli şartları sağladıklarında memur kadrolarına atanması anlamına gelir 15.
    Kadroya geçirilen sözleşmeli personel, aşağıdaki haklara sahip olur:
    • Emeklilik hakları 5.
    • Maaş düzenlemeleri 5.
    • Tayin ve terfi sistematiği 5.
    Kadroya geçiş için genellikle en az 3 yıl sözleşmeli olarak çalışmış olma ve 1 yıl aday memurluk yapma şartları aranır 1.
    Bu düzenleme, özellikle belediyelerde ve diğer kamu kurumlarında çalışan sözleşmeli personel için iş güvencesi, tayin ve sosyal haklar açısından önemli kazanımlar sağlar 5.
    5 kaynak
    Toplu sözleşme süreçleri şu şekilde işler:
    1. Yetki Belgesi Başvurusu: Toplu iş sözleşmesi yapmak isteyen işçi sendikası, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na yetki belgesi için başvurur 12.
    2. Yetki Tespiti: Bakanlık, başvuruyu inceledikten sonra olumlu veya olumsuz yetki tespiti yapar 12.
    3. Görüşmelerin Başlaması: Yetki belgesi kesinleştikten sonra işçi sendikası ile işveren veya işveren sendikası arasında toplu iş sözleşmesi görüşmeleri başlar 2.
    4. Sözleşme İmzalanması ve Tescili: Görüşmeler sonucunda anlaşmaya varılırsa sözleşme yazılı hale getirilir ve taraflarca imzalanır 2. İmzalanan sözleşme, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına tescil ettirilir 2.
    Toplu iş sözleşmesi türleri taraflarına göre "işçi sendikası - işveren sendikası arasında" ve "işçi sendikası - sendikasız işveren arasında" olarak ikiye ayrılır 3. Taraf özelliklerine göre ise "işyeri toplu iş sözleşmesi", "işletme toplu iş sözleşmesi" ve "grup toplu iş sözleşmesi" olarak üçe ayrılır 13.
    Toplu iş sözleşmelerinin süresi, tarafların anlaşmasına bağlı olarak belirlenir ve genellikle 1 ila 3 yıl arasında değişir 12.
    5 kaynak
    Kamu Personeli Danışma Kurulu'nun (KPDK) bazı görevleri:
    • Kamu personel sistemine ilişkin politikaların oluşumuna katkıda bulunmak 124.
    • Kamu görevlileri sendikaları ve konfederasyonları ile kamu yönetimi arasında uzlaşma ve işbirliğini güçlendirmek 124.
    • Kamu personel sistemi ve kamu yönetimi teşkilatlanması ile ilgili mevzuat çalışmalarını ve uygulamalarını izlemek, görüş oluşturmak 124.
    • Uluslararası Çalışma Örgütü'nün konferans ve faaliyetlerine katılımda, kamu personel sisteminin gelişimi konusunda taraflar arasında etkin bir danışma, bilgilendirme ve iletişimin gerçekleşmesini sağlamak 124.
    • Modern kamu yönetimi ilkelerine ve yönetime katılma anlayışına uygun çalışmalar yapmak 124.
    • İhtiyaç duyulması halinde belli konularda çalışmalar yapmak üzere komisyonlar kurmak, komisyon çalışmaları sonrasında ortaya çıkacak raporları değerlendirmek 124.
    • Ulusal ve uluslararası düzeyde seminer ve toplantılar düzenlenmesini önermek 124.
    5 kaynak