• Buradasın

    Türkiye’de Ulaştırma Yatırımlarının Ekonomiye Katkısı 1 Trilyon Doları Aştı

  • 298 milyar dolar yatırım 1 trilyon dolar katkı Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, son 23 yılda toplam 298.4 milyar dolarlık yatırım gerçekleştirdiklerine dikkat çekerek, “Bu yatırımlarımız, ülkemize 1 trilyon 71 milyar dolarlık bir katkı sağladı ve yıllık ortalama 1 milyon kişiye istihdama vesile oldu” dedi. 
    1
    22 saat önce
    Marmaray, Avrasya Tüneli, Kuzey Marmara Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü, Rize-Artvin Havalimanı gibi dev eserleri hayata geçirdiklerini kaydeden Uraloğlu, kent içi raylı sistemlerde ve diğer altyapı projelerinde de çalışmaların sürdüğünü belirtti. 
    2
    Dün
    Altyapı ağındaki büyüme ise rakamlarla çarpıcı bir şekilde ortaya kondu: Bölünmüş Yol Ağı: 6 bin 101 kilometreden 29 bin 926 kilometreye yükseltildi. 
    3
    Dün
    2053 hedeflerine de değinen Bakan Uraloğlu, bölünmüş yol uzunluğunda 38 bin kilometreyi, demiryolu uzunluğunda ise 28 bin kilometreyi aşmayı hedeflediklerini ve bunun için çalışmaya devam ettiklerini ifade etti. 
    4
    Dün
    Uraloğlu, bu gelişmenin Türkiye’yi “havacılıkta dünyanın önde gelen 10 ülkesinden biri” haline getirdiğini vurguladı. 
    5
    12 saat önce

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türksat 6A uydusunun bazı özellikleri:
    • Ağırlık: 4 ton 12.
    • Yörünge: 42 derece doğu, 35.786 km uzaklıktaki jeosenkron yörünge 124.
    • Hizmet ömrü: 15 yıl 124.
    • Transponder sayısı: 16 1.
    • Kapsama alanı: Türkiye, Avrupa, Kuzey Afrika ve Asya’yı kapsayan geniş bir bölge 1.
    • Yerlilik oranı: %80’in üzerinde 1.
    • Güç üretimi: ~7 kW 3.
    • Faydalı yük: 20 Ku-Bant Aktarıcı 23.
    Türksat 6A, televizyon yayıncılığı, internet hizmetleri, veri iletişimi, askeri iletişim ve bazı mobil iletişim altyapılarını desteklemek amacıyla kullanılacaktır 1.
    5 kaynak
    Kuzey Marmara Otoyolu'nun çevresel etkilerinden bazıları şunlardır:
    • Ekolojik tahribat 3. Kuzey Marmara Otoyolu'nun yapımı, özellikle ekolojik hayatı bozmuş ve kentsel gelişmeyi yönlendirmiştir 3.
    • Tarihi değerlerin yok olması 3. Otoyolun inşası, tarihi değerlerin yok olmasına neden olmuştur 3.
    • Tarım topraklarının kaybı 3. Sanayileşme etkisiyle tarımsal topraklar niteliklerini kaybetmiştir 3.
    • Hava kirliliği 3. Otoyolun geçtiği bölgelerde kış mevsiminde kuvvetli rüzgar, don, yoğun kar ve sis gibi doğal hava durumları sıklıkla görülmekte ve bu durum hava kirliliğine yol açmaktadır 3.
    • Doğal yaşam alanlarının bozulması 5. Kuzey Marmara Otoyolu'nun yapımı, Kuzey Ormanları'nda arazi örtüsü ve kullanımı dönüşümüne neden olmuştur 5.
    Ayrıca, otoyolun inşaat aşamasında çevresel etki değerlendirmesi (ÇED) sürecinin düzgün bir şekilde yapılmadığı ve havzalardan yerleşimlerle olan ilişkiye dair bir değerlendirme yapılmadan projenin üretildiği belirtilmiştir 3.
    5 kaynak
    5G teknolojisinin Türkiye'de yaygınlaşmasını sağlayan bazı gelişmeler şunlardır:
    • Pilot bölgeler 2. İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük şehirlerde 5G altyapısının test edilmesi amacıyla pilot bölgeler oluşturulmuştur 2.
    • Altyapı yatırımları 2. Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone gibi internet sağlayıcıları, 5G teknolojisini ülke çapında yaygınlaştırmak için altyapı yatırımlarını artırmaktadır 2.
    • 5G ihalesi 14. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), 5G ihalesini gerçekleştirerek 2026 yılında bu hizmetin sunulmasının önünü açmıştır 34.
    • Test uygulamaları 4. 5G, İstanbul Havalimanı da dahil olmak üzere 34 farklı noktada test edilmektedir 4.
    5G'nin Türkiye'de tam anlamıyla yaygınlaşmasıyla birlikte dijitalleşme süreci hızlanacak ve kullanıcılar daha hızlı bir internet deneyimi yaşayacaktır 2.
    5G'nin Türkiye'de yaygınlaşmasını engelleyen bazı faktörler de bulunmaktadır:
    • Yüksek yatırım maliyeti 2. 5G altyapısının kurulumu, yüksek maliyet gerektirmektedir 2.
    • Fiber altyapının eksikliği 2. 5G'nin etkili bir şekilde çalışabilmesi için güçlü bir fiber altyapısına ihtiyaç duyulur 2.
    • Regülasyon süreci 2. 5G teknolojisinin yasal düzenlemeler çerçevesinde uygulanabilmesi için regülasyon süreçlerinin de tamamlanması gerekmektedir 2.
    5 kaynak
    Avrasya Tüneli, İstanbul'da ulaşım alanında önemli bir rol oynamaktadır:
    • Trafik yoğunluğunu azaltma: Özellikle Koşuyolu-Kumkapı hattında kıtalararası yolculuk süresi 5 dakikaya kadar inmektedir 12.
    • Emisyon azaltma: Trafik yoğunluğunun azalmasıyla egzoz emisyon oranı düşmektedir 12.
    • Güvenli ve konforlu yolculuk: Yenilikçi teknolojilere sahip akıllı altyapısı ile güvenli ve konforlu bir yolculuk imkanı sunmaktadır 12.
    • İki havaalanı arasında pratik bağlantı: Avrupa Yakasında Atatürk Havalimanı ile Asya Yakasında Sabiha Gökçen Havalimanı arasındaki en pratik güzergahtır 4.
    • Tarihi yarımadanın trafiğini azaltma: Tarihi yarımadanın doğusunda kayda değer oranda trafik azalması sağlanmaktadır 2.
    • Boğaziçi, Galata ve Unkapanı köprülerindeki araç trafiğini hafifletme: Bu köprülerdeki araç trafiğinde rahatlama sağlanmaktadır 2.
    5 kaynak
    Marmaray'ın Türkiye ekonomisine bazı katkıları:
    • Yolcu taşımacılığı geliri: 29 Ekim 2013'ten 2019 yılı Ocak ayına kadar yolcu taşımacılığından 800 milyon TL'yi aşan gelir elde edilmiştir 24.
    • Zaman ve maliyet avantajı: Yolculuk sürelerini kısaltarak zaman ve maddi fayda sağlar 2.
    • Uluslararası yük taşımacılığı: Orta Koridor üzerinde Avrupa ve Asya arasında yük taşımacılığına hizmet vererek Türkiye'nin küresel ticaretteki konumunu güçlendirir 35.
    • Çevresel katkı: Araç kullanımını azaltarak zehirli gaz emisyonlarını düşürür ve trafik kazalarını azaltır 4.
    5 kaynak