• Bakan Uraloğlu'nun açıklamalarından satırbaşları: Denizcilikte Türkiye artık ilk 10'da. 
    1
    Dün
    Elleçlenen konteyner miktarının ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,5 artarak 9 milyon 381 bin tona ulaştığını bildiren Uraloğlu, bu artışların önemli bir başarıyı da beraberinde getirdiğini dile getirdi. 
    2
    Dün
    Uraloğlu, Türk denizcilik filomuzun 53,1 milyon dedveyt kapasitesi ile dünya sıralamasında 11'inci sıradan 10'uncu sıraya yükseldiğini belirtti. 
    3
    Dün
    Filonun 2002'de 8,9 milyon dedveyt ile 17'nci sırada yer aldığını aktaran Uraloğlu, 2025'in ilk yarısında 2 bin 203 gemiye ulaşarak dünya deniz ticaretinde ilk 10'a yerleştiğini vurguladı. 
    4
    Dün

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çamlıca Kulesi'nin aydınlatılmasının ne anlama geldiğine dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı'nın açıklamasına göre, Dünya Denizcilik Günü'nü kutlamak ve farkındalık oluşturmak amacıyla, her yıl olduğu gibi Fatih Sultan Mehmet, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi köprülerinin yanı sıra, bu yıl ilk kez Çamlıca Kulesi de mavi ışıkla aydınlatılacaktır 5.
    5 kaynak
    Dünya Denizcilik Günü, denizcilerin ve deniz ticaretinin uluslararası ekonomi ve küresel ticaret üzerindeki kritik rolünü vurgulamak amacıyla her yıl 25 Haziran'da kutlanır 245.
    Bu özel günün önemi şu noktalarda toplanabilir:
    • Denizcilik sektörünün öneminin hatırlatılması 25. Deniz yolu taşımacılığının küresel ekonomideki yeri ve denizcilerin dünya ticaretindeki hayati rolü vurgulanır 25.
    • Denizcilik kültürüne ve geçmişine saygı 5. Denizcilik kültürünün ve tarihinin korunması ve sürdürülmesi için bir fırsat sunar 5.
    • Çevre ve deniz güvenliği farkındalığı 25. Deniz kirliliğini önleme ve deniz yaşamını koruma gibi çevresel konularda farkındalık artırılır 25.
    • Denizcilerin haklarının ve güvenli çalışma koşullarının desteklenmesi 4. Denizcilerin haklarına ve güvenli çalışma koşullarına yönelik farkındalık mesajları öne çıkar 4.
    5 kaynak
    Türk denizcilik sektörünün karşılaştığı bazı zorluklar şunlardır:
    • İnsan hataları ve makine arızaları 1. Gemi kazalarının başlıca nedenleri arasında insan hataları ve makine arızaları bulunmaktadır 1.
    • Eğitim sorunları 3. Son yıllarda Türkiye'de denizcilik sektöründe çok sayıda yeni firmanın kurulması, denizcilik eğitimine zarar vermiştir 3. Deneyimsiz yöneticiler ve niteliksiz denizcilerle çalışmak, genç zabitlerin kariyerine olumsuz etki etmektedir 3.
    • İhale ve yönetim sorunları 5. Kılavuz kaptan maaşları ve personel giderleri, yüksek ihale oranları nedeniyle risk altındadır 5. Ayrıca, karar alma süreçlerinde şeffaflık ve katılım eksikliği, sektörün taleplerini göz ardı eden bir yönetim anlayışına yol açmaktadır 5.
    • Yapısal sorunlar 5. Liman başkanlıklarında keyfi uygulama farklılıkları, PSC denetimlerindeki sorunlar ve yaşlanan gemi filosunun yenilenmesi ihtiyacı gibi yapısal sorunlar sektörü olumsuz etkilemektedir 5.
    Bunların yanı sıra, deniz taşımacılığının genel zorlukları arasında hava koşulları, liman altyapısı ve kapasite sorunları ile düzenleyici ve politik faktörler de bulunmaktadır 1.
    5 kaynak
    Türk deniz ticaret filosunun tarihi gelişimi şu şekilde özetlenebilir:
    • Osmanlı Dönemi:
      • 1842'de ilk buharlı gemi Seyr-i Bahri yapıldı 2.
      • 1851'de Şirket-i Hayriye kuruldu 2.
      • 1867-1872'de Üsküdar-Kabataş arasında "Suhulet" ve "Sahilbent" arabalı vapurlar sefere konuldu 2.
    • Cumhuriyet Dönemi:
      • 1923'te Türkiye Seyr-i Sefain İdaresi kuruldu 13.
      • 1925'te İstanbul Liman İşleri İnhisarı Türk Anonim Şirketi kuruldu 13.
      • 1 Temmuz 1926'da Kabotaj Kanunu kabul edildi 13.
      • 1934'te İstanbul Liman İşletmeleri Umum Müdürlüğü kuruldu 13.
      • 1950'li yıllarda özel kesim deniz taşımacılığı kamu taşımacılığını geçti 2.
    Türk deniz ticaret filosu, 1923'ten itibaren hızla büyümüş ve 1934'te 115.686 gayri safi tona ulaşmıştır 13. 1950 yılı itibarıyla 18 grostondan büyük gemi sayısı 2197 olmuş ve toplam kapasite 534.876 tona çıkmıştır 3.
    5 kaynak
    2025 yılı itibarıyla denizcilik sektöründe ilk 10'da yer alan ülkeler şunlardır:
    1. Çin 3.
    2. Güney Kore 3.
    3. Japonya 3.
    4. İtalya 3.
    5. Almanya 3.
    6. Amerika Birleşik Devletleri 3.
    7. Fransa 3.
    8. Filipinler 3.
    9. Hollanda 3.
    10. Vietnam 3.
    Türkiye, 53,1 milyon dedveyt kapasitesiyle bin groston ve üzeri Türk sahipli deniz ticaret filosu sayesinde bu listede 10. sırada yer almaktadır 124.
    5 kaynak