• Buradasın

    AKP’nin kurucu ismi Hüseyin Çelik eleştirilerine devam ediyor: ‘Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi Türkiye'ye yaramamıştır’

  • AK Parti’nin kurucularından eski Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Türkiye’deki son gelişmelere işaret ederek, “Toplumdaki bu kutuplaşmayı, gerginliği, Türkiye'ye zarar veren bu tansiyonu düşürmek için bazı akil insanların devreye girmesi lazım” dedi. 
    1
    6 Haziran
    Abdullah Gül, Bülent Arınç, Haşim Kılıç, Ertuğrul Günay, Hikmet Çetin, Zülfü Livaneli gibi isimleri öneren Hüseyin Çelik, “Bu Türk tipi başkanlık sistemi veya Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi Türkiye'ye yaramamıştır. Bütün yetkilerin bir elde toplandığı bir yapı demokratik bir yapı değildir ve Türkiye'nin mutlaka arızaları giderilmiş parlamenter sisteme dönmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı. 
    2
    6 Haziran
    Halen Ankara’da Hece Eğitim Kültür ve Yardımlaşma Vakfı Başkanı olarak çalışmalar yürüten Hüseyin Çelik, Demokrasi Platformu tarafından iki gün önce yayımlanan bildiriye imza atan isimler arasında yer aldı. 
    3
    6 Haziran
    Çelik, sözlerini şöyle sürdürdü:  “Bugün Türkiye'de maalesef en fazla eksikliği hissedilen ve en çok ‘Niye böyle değil’ dediğimiz konulardan birisi maalesef hukuktur ve adalettir. Ekonomik zorluklardan dolayı zaten şu anda insanlar burnundan soluyor ve çok kötü durumda. Herkes ekonominin kötü olduğunu biliyor. 
    4
    7 Haziran

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hüseyin Çelik'in vakıf çalışmaları arasında Hece Eğitim Kültür ve Yardımlaşma Vakfı bulunmaktadır 12.
    Hece Vakfı'nın amacı:
    • Yurtiçinde ve yurtdışında milli, manevi, insani ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim, kültür ve yardımlaşma faaliyetlerinde bulunmak 12.
    • Çağdaş uygarlık seviyesine ulaşmayı hedeflemek 12.
    • Diğergamlık konusunda farkındalık oluşturmak 12.
    Vakıfın yönetim kurulu:
    • Hüseyin Çelik 124.
    • Mahmut Çelik 12.
    • Süheyla Çelik 12.
    Vakıfın mal varlığı:
    • 100.000 TL nakit 12.
    Vakıfın sona ermesi halinde mal ve hakların devri:
    • Vakfın mal varlığı, mütevelli heyet kararıyla benzer amaçlı bir vakfa devredilecektir 12.
    5 kaynak
    Türk tipi başkanlık sistemi, çeşitli nedenlerle eleştirilmektedir:
    • Kuvvetler ayrılığının ihlali: Bu sistemde başkana kararname çıkarma yetkisi verilmesi ve bakanları, kamu görevlilerini, büyükelçileri, yüksek yargı mensuplarını tek başına atama yetkisi tanınması, kuvvetler ayrılığı ilkesini zayıflatmaktadır 2.
    • Monarşik yapı: Bazı kesimler, bu sistemin örtülü bir monarşik yapı sunmaya çalıştığını iddia etmektedir 2.
    • Tek adam yönetimi: Sistemin, bütün yetkileri tek bir elde toplayarak otoriter bir rejime ve "tek adam" yönetimine yol açacağı öne sürülmektedir 45.
    • Türkiye'nin siyasi kültürüne uyum sorunu: Türkiye'de uzun süredir parlamenter sistem uygulanmakta olup, tamamen farklı bir sistem olan başkanlık sistemine geçmenin siyasi aktörler için büyük bir değişiklik olacağı ifade edilmektedir 5.
    5 kaynak
    Hüseyin Çelik'in siyasi kariyeri şu şekilde şekillenmiştir:
    • Akademik Başlangıç: 1983 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olduktan sonra Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı 125.
    • Siyasi Başlangıç: 1999 yılında Doğru Yol Partisi'nden (DYP) Van Milletvekili seçilerek siyasete adım attı 125.
    • AK Parti'ye Geçiş: 2001 yılında DYP'den istifa ederek Adalet ve Kalkınma Partisi'nin (AK Parti) kurucuları arasında yer aldı 125.
    • Bakanlık Görevleri: 2002-2003 yılları arasında 58. Hükûmet'te Kültür Bakanı, 2003-2009 yılları arasında ise 59. ve 60. Hükûmet'te Millî Eğitim Bakanı olarak görev yaptı 124.
    • TBMM Üyeliği: 22., 23. ve 24. Dönemlerde AK Parti'den Van ve Gaziantep milletvekili olarak mecliste bulundu 12.
    • Aktif Siyasetten Uzaklaşma: Günümüzde aktif bir siyasi görevi bulunmamaktadır 3.
    Çelik, siyasi kariyeri boyunca eğitim ve kültür alanında önemli reformlara öncülük etmiştir 24.
    5 kaynak
    Türkiye'de hukuk ve adaletin eksik olmasının bazı nedenleri:
    • Yargı yükünün fazlalığı 1. Mahkemelerdeki dosya sayısının fazlalığı, davaların hızlı sonuçlanmasını zorlaştırıyor 1.
    • Kadro eksikliği 1. Hakim, savcı ve yardımcı personel sayısının yetersizliği, mevcut personelin üzerindeki iş yükünü artırıyor 1.
    • Mevzuatın karmaşıklığı ve değişkenliği 1. Sık sık değişen ve karmaşık hukuki mevzuat, yargı sürecini yavaşlatıyor 1.
    • Teknolojik altyapı eksiklikleri 1. Dijital dönüşüm süreçlerinin yavaş ilerlemesi ve teknolojik yetersizlikler, yargı sisteminin etkinliğini olumsuz etkiliyor 1.
    • Eğitim yetersizliği 2. Mesleki kıdem ve tecrübesi yetersiz olan hakim ve savcılar, üstesinden gelmekte zorlandıkları dava ve işlere bakmak durumunda kalıyor 2.
    Bu sorunların çözümü için alternatif uyuşmazlık çözüm yollarının daha etkin kullanılması, hakim ve savcı sayısının artırılması, mevzuatın sadeleştirilmesi ve dijital dönüşüm süreçlerinin hızlandırılması gibi öneriler bulunmaktadır 1.
    5 kaynak
    Demokrasi Platformu'nun bildirisinde yer alan bazı konular:
    • Ekonomik ve toplumsal sorunlar: Türkiye'nin ciddi ekonomik, toplumsal ve siyasal sorunlarla karşı karşıya olduğu ve bu sorunların ana kaynağının ülkenin demokratikleşme sürecinde geri kalması olduğu belirtilmiştir 1.
    • Demokratik çözüm: Sorunların parlamenter demokrasi içinde çözülmesi talep edilmiştir 1.
    • Anti-demokratik uygulamalara karşı çıkış: Sıkıyönetim ve Terörle Mücadele Yasası adı altında demokratik hak ve özgürlüklerde kısıtlamalara karşı çıkılmıştır 1.
    • Doğal alanların korunması: Zeytinlik, mera ve ormanların madencilik faaliyetleri nedeniyle yok edilmesine karşı durulmuştur 4.
    Demokrasi Platformu'nun bildirilerinin tam metnine ulaşmak için platformun resmi web sitesi ziyaret edilebilir.
    Demokrasi Platformu ile ilgili güncel bilgilere şu sitelerden de ulaşılabilir:
    • demokrasidebirlik.org.tr 3;
    • ulkepostasi.com 4.
    5 kaynak