• Buradasın

    Makas atan sürücünün ehliyetine 60 gün el konulacak, araç trafikten men edilecek

  • İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, yeni Trafik Kanunu Teklifi kapsamında makas atan sürücülere uygulanacak ağır yaptırımları duyurdu. 
    1
    22 Ekim
    Makas Atan Sürücülere 90 Bin Lira Para Cezası Yeni teklife göre, makas atan sürücülere 90 bin lira idari para cezası uygulanacağı öğrenildi. 
    2
    22 Ekim
    Yerlikaya paylaşımında, makas atan bir motosiklet sürücüsünün görüntüsünü paylaşarak, “Bu sürücünün ehliyeti 60 gün geri alınacak, motosikleti 60 gün trafikten men edilecek” ifadelerini kullandı. 
    3
    22 Ekim
    Yerlikaya, son bir yılda bu tür ihlaller nedeniyle 128 kazanın yaşandığını, 5 kişinin hayatını kaybettiğini ve 218 kişinin yaralandığını belirtti. 
    4
    22 Ekim
    Ayrıca sürücülerin ehliyetlerinin 60 gün süreyle geri alınacağı ve araçlarının trafikten men edileceği kaydedildi. 
    5
    22 Ekim

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Trafik kazalarında ehliyet geri alma süreci, ehliyete el konulma sebebine ve cezanın süresine bağlı olarak değişir 14.
    Genel süreç şu adımları içerir:
    1. Sürenin dolması 14. Ehliyet geri alma süresi dolmalıdır 14.
    2. Sağlık raporu 15. Sürücülük yapmaya engel olmadığına dair sağlık raporu alınmalıdır 15.
    3. Psikoteknik değerlendirme 14. Psiko-teknik değerlendirme gerekiyorsa tamamlanmalıdır 14.
    4. Cezaların ödenmesi 13. İdari para cezalarının tamamının tahsil edilmiş olması gerekir 13.
    5. Başvuru 14. Gerekli belgelerle trafik tescil şubesine başvuru yapılmalıdır 14.
    Özel durumlar:
    • Alkol veya uyuşturucu etkisi altında araç kullanma 13. 5 yıl süreyle ehliyete el konulur 13.
    • 100 ceza puanının doldurulması 13. İlk defa 2 ay, ikinci defa 4 ay, üçüncü defa süresiz el konulur 13.
    • Stajyer sürücü olarak kural ihlali yapma 13. Stajyer sürücülerin ehliyetine kalıcı olarak el konulur 13.
    İtiraz hakkı 5. Ehliyete el konulması işlemine karşı 15 gün içinde sulh ceza hakimliğine itiraz edilebilir 5.
    5 kaynak
    Yeni Trafik Kanunu Teklifi'nde yer alan bazı cezalar:
    • Alkollü araç kullanma: İlk yakalanmada 25.000 TL, ikinci yakalanmada 50.000 TL, üçüncü yakalanmada 150.000 TL ceza ve ehliyetin sırasıyla 6 ay, 2 yıl ve 5 yıl geri alınması 13.
    • Ehliyetsiz araç kullanma: 40.000 TL ceza ve ehliyetin geçici iptali 135.
    • Sahte plaka kullanma: 140.000 TL ceza 14.
    • Kırmızı ışık ihlali: 5.000 TL ceza, tekrarda 10.000 TL, 15.000 TL, 30.000 TL ve 80.000 TL ceza 5.
    • Seyir halinde cep telefonu kullanma: 5.000 TL ceza, tekrarda 20.000 TL 5.
    • Emniyet kemeri takmama: 2.500 TL ceza, tekrarda ehliyete 30 gün el koyma 5.
    • Hız sınırını aşma: 6-10 km/sa aşımda 2.000 TL, 11-15 km/sa aşımda 4.000 TL, 16-20 km/sa aşımda 6.000 TL ceza 5.
    • Drift atma: 140.000 TL ceza 5.
    • Ambulansa yol vermeme: 6.000 TL ceza, 30 gün ehliyet geri alma 3.
    5 kaynak
    Makas atma ihlallerini önlemek için bazı öneriler:
    • Ağır yaptırımlar: İdari para cezalarının artırılması, ehliyet iptali ve araçların trafikten men edilmesi gibi ağır yaptırımlar uygulanabilir 235.
    • Denetimlerin artırılması: Emniyet ve jandarma trafik ekiplerinin denetimlerini sıklaştırması, ihlalleri azaltabilir 14.
    • Kamu farkındalığı: Sürücülerin trafik güvenliği konusunda bilinçlendirilmesi ve makas atmanın sadece kendi hayatını değil, diğer sürücülerin hayatını da tehlikeye attığını anlamaları sağlanabilir 35.
    • Teknolojik destek: Araçlara takılacak güvenlik sistemleri ile tehlikeli sürüşler tespit edilebilir ve önlenebilir 5.
    İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, bu yönde çalışmaların son aşamaya geldiğini belirtmiştir 235.
    5 kaynak
    Makas atan sürücülerin trafikteki başlıca riskleri şunlardır:
    • Kaza riski: Ani fren gerektiren durumlar yaratır ve arkadan çarpmalar ile zincirleme kazalara yol açabilir 235.
    • Sürücü kontrolü kaybı: Ani hızlanma ve yön değiştirme, sürücülerin kontrolü kaybetmesine neden olabilir 25.
    • Yaya güvenliği: Yaya güvenliğini tehdit eder 3.
    • Trafik düzeni: Trafik akışını bozar ve yoğunluğu artırır 135.
    • Psikolojik etkiler: Diğer sürücülerde stres ve anksiyete yaratarak daha dikkatli olmalarını gerektirir 2.
    • Yasal sonuçlar: Makas atma, trafik güvenliğini tehlikeye atma suçu kapsamına girer ve adli yaptırımlar doğurabilir 13.
    5 kaynak
    Makas atan sürücüler için özel bir eğitim programı bulunmamaktadır. Ancak, makas atma becerisini geliştirmek isteyen sürücüler için ileri sürüş teknikleri ve defansif sürüş eğitimleri mevcuttur. Bu eğitimler, güvenli ve seri sürüş tekniklerini öğretir ve trafik yoğunluğunda en kısa sürede yol almayı sağlar 25.
    İleri sürüş teknikleri eğitimi veren bazı kurumlar:
    • İleri Sürüş Akademisi: İstanbul'da ileri ve defansif sürüş teknikleri eğitimi vermektedir 5.
    • Yamaha Riding Academy: Motosiklet sürücüleri için çeşitli ileri sürüş eğitimleri sunmaktadır 4.
    Bu tür eğitimler, makas atma gibi riskli sürüş hareketlerini güvenli bir şekilde yapmayı öğrenmeyi desteklemez.
    5 kaynak