• Buradasın

    İstanbul'da alkollü sürücünün çarptığı otomobildeki 6 aylık bebek hayatını kaybetti

    YouTube
  • Alınan bilgiye göre, D-100 kara yolu Mimarsinan Mahallesi mevkisinde dün, makas atarak ilerlediği iddia edilen E.T.S. (24) idaresindeki pikap, Yasin Gökhan Erik'in (42) kullandığı otomobile arkadan çarptı. 
    1
    19 saat önce
    Kazada sürücü Yasin Gökhan Erik ve eşi Merve Öztürk Erik yaralandı, 6 aylık bebekleri Kaan Erik ise ağır yaralı olarak Mimarsinan Devlet Hastanesine kaldırıldı. 
    2
    15 saat önce
    Otomobil içinde sıkışan anne Merve Öztürk E. ise bulunduğu yerden ekiplerce çıkarılarak Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi'ne sevk edildi. 
    3
    7 saat önce
    Gözaltına alınan pikap sürücüsü E.T.S'nin alkollü olduğu belirlendi. 
    4
    18 saat önce
    Bebek K.E. kaldırıldığı hastanede yapılan müdahalelere rağmen hayatını kaybetti. 
    5
    10 saat önce

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Trafik kazalarında ilk yardım şu şekilde yapılabilir:
    1. Kaza mahallinin güvenliğini sağlayın:
      • Aracın kontağını kapatın 125.
      • Kaza yerini üçgen reflektörler kullanarak işaretleyin ve meraklı kişileri uzaklaştırın 123.
      • Sigara içilmesini ve içilmesine izin verilmesini önleyin 123.
    2. Yaralıları sakinleştirin ve kımıldatmayın:
      • Yaralıların bilinç, nabız ve solunum kontrollerini yapın 13.
      • Kalp durmuşsa, biliyorsanız kalp masajı yapın 1.
    3. Kanama varsa tampon uygulayın:
      • Temiz bir bezle yara bölgesinde tampon yapın 13.
    4. Acil yardım servislerini arayın:
      • 112'yi arayarak olay yeri, adres, olay tanımı, yaralı sayısı ve durumlarını bildirin 123.
    5. Yaralıların bilgilerini öğrenin:
      • Kronik hastalıkları, düzenli ilaç kullanımı ve alerjileri gibi bilgileri not edin 1.
    İlk yardım bilginiz yoksa, hayati müdahalelerde bulunmayın ve en kısa zamanda bu konuda eğitim alın 1.
    5 kaynak
    Makas atma, trafik kazalarına şu şekillerde yol açar:
    • Ani fren gerektiren durumlar yaratma 45. Makas atma, ani manevralar gerektirir ve bu da diğer sürücülerin tepki vermesini zorlaştırır 45.
    • Arkadan çarpmalar ve zincirleme kazalar 45. Makas atma, arkadan gelen araçların kazaya karışmasına ve zincirleme kazalara neden olabilir 45.
    • Diğer sürücülerin kontrolü kaybetmesi 5. Makas atma, diğer sürücülerin paniklemesine ve kontrolü kaybetmesine yol açabilir 5.
    • Trafik akışını bozma 5. Makas atma, trafik akışını bozarak yoğunluğu artırır 5.
    2025 yılı itibarıyla makas atmanın cezası 6.440 TL'ye kadar çıkabilmektedir 45. Ayrıca, 20 ceza puanı uygulanır ve tekrarlanması hâlinde sürücünün ehliyetine el konulabilir 45.
    Makas atma, hem sürücü ve yolcuların güvenliğini tehlikeye atar hem de trafik akışını bozarak diğer sürücülerin güvenliğini tehdit eder 45.
    5 kaynak
    2025 yılı için makas atma cezası 46.393 TL olarak belirlenmiştir 123.
    Ayrıca, makas atma sonucu ölümlü veya yaralanmalı kaza meydana gelirse, Türk Ceza Kanunu'nun 179. maddesi uyarınca sürücü hakkında adli işlem yapılır ve 1 yıldan 3 yıla kadar hapis cezası öngörülür 3.
    Makas atma cezası, trafik idari para cezası tutanağı ile tebliğ edilir 3. Tebligat aldıktan sonra 15 gün içinde Sulh Ceza Hakimliği'ne başvuru yaparak itiraz edilebilir 3.
    5 kaynak
    Araç güvenliği için alınması gereken bazı önlemler:
    • Araç kontrolü ve bakımı: Lastik basınçlarının kontrolü, fren sisteminin düzgün çalışması, far ve sinyallerin aktif olması gibi temel kontroller sürüş öncesinde yapılmalıdır 12.
    • Sürüş pozisyonu: Koltuğun ve aynaların doğru ayarlanması, sürücünün etrafını net bir şekilde görmesini sağlar 1.
    • Emniyet kemeri: Olası bir kaza anında hayati önem taşır ve yaralanma riskini azaltır 14.
    • Hız ve takip mesafesi: Hız sınırlarına uyulmalı ve öndeki araçla yeterli mesafe korunmalıdır 14.
    • Yol ve hava koşullarına uygunluk: Olumsuz hava koşullarında hız düşürülmeli, takip mesafesi artırılmalı ve ani manevralardan kaçınılmalıdır 14.
    • Dikkat ve konsantrasyon: Sürüş esnasında dikkat dağıtıcı davranışlardan kaçınılmalıdır 14.
    • Teknolojik güvenlik sistemleri: ABS, ESP, hava yastıkları gibi sistemler kullanılmalı, ancak bu sistemlerin sürücünün dikkatini ve sorumluluğunu azaltmadığı unutulmamalıdır 14.
    5 kaynak
    İstanbul'da trafik kazalarının sık yaşanmasının bazı nedenleri:
    • Nüfus ve araç yoğunluğu: İstanbul'un 16 milyonu aşan nüfusu ve 5,5 milyonu geçen araç sayısı, yolların yetersiz kalmasına neden oluyor 2.
    • Yol kapasitesinin yetersizliği: Mevcut yollar, artan nüfus ve araç sayısı karşısında yetersiz kalıyor 2.
    • Toplu taşıma yetersizliği: Birçok bölgede toplu taşıma hatlarının yetersiz olması, vatandaşları özel araç kullanmaya yönlendiriyor 2.
    • Trafik kazaları ve araç arızaları: Küçük bir kaza bile ana arterlerde kilometrelerce uzunluğunda kuyruklar oluşturabiliyor 12.
    • Otopark sorunu ve yanlış parklar: Cadde ve sokaklara yapılan çift sıra veya yasak parklar, trafik akışını olumsuz etkiliyor 2.
    • İş ve okul saatleri: Sabah 07.00-10.00 ve akşam 17.00-20.00 saatleri arasında yaşanan yoğunluk, kazaları artırıyor 2.
    • Şehir planlaması ve altyapı eksiklikleri: Hızlı nüfus artışına uygun olarak planlanmamış şehir yapısı, trafik sorununu büyütüyor 2.
    5 kaynak