• Buradasın

    Afetlerde kesintisiz iletişim için Sayısal Telsiz Sistemi, 60 ilde devreye alınacak

  • Sayısal Telsiz Sistemi 60 ilde devreye alınacakProgramda afet ve acil durumlara ilişkin süreçlerin elektronik ortamda takibini sağlayan Afet Yönetimi Karar Destek Sistemi'nde (AYDES) 95 ana modül ve 456 alt modül geliştirildiği bildirildi. 
    1
    1 Kasım
    Ayrıca, afet durumunda kurumlar arasında kesintisiz iletişim sağlamak için kurulan Sayısal Telsiz Sistemi'nin yıl sonunda 60 ilde devreye alınacağı ve 81 ile yaygınlaştırılması amacıyla çalışmaların sürdürüldüğü vurgulandı. 
    2
    1 Kasım
    Programda afetlere müdahalede görev alacak ekiplerin standartlarını belirleyen Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) Akreditasyon Sistemi kapsamında 414 ekip ve 13 bin 626 üyenin akredite edildiği bilgisi paylaşıldı. 
    3
    1 Kasım
    Programda ayrıca afet risklerinin belirlenmesi, değerlendirilmesi, azaltılmasına yönelik faaliyetlerin yürütülmesi ve denetlenmesi ile afet esnasında ve sonrasındaki müdahale çalışmalarının etkinliğinin artırılması için kurumların uzmanlık alanları dikkate alınarak yetki ve sorumlulukların yeniden düzenleneceği, kurumlar arası koordinasyonun güçlendirileceği vurgulandı. 
    4
    1 Kasım
    Afet sonrası hasar tespitinde İHA, uydu görüntüsü ve hava fotoğrafları kullanılarak hızlı ve etkin değerlendirme imkanı sağlayacak yapay zeka destekli altyapının geliştirilerek AYDES'e entegre edileceği bildirildi. 
    5
    1 Kasım

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Afet Yönetimi Karar Destek Sistemi (AYDES)'nin bazı özellikleri şunlardır:
    • Çoklu bileşen yapısı: "Olay Komuta Sistemi", "Mekânsal Bilgi Sistemi" ve "İyileştirme Sistemi" olarak üç ana bileşenden oluşur 14.
    • Web ve mobil erişim: Masaüstü, coğrafi bilgi sistemi destekli iki ve üç boyutlu web uygulamaları ile mobil uygulamalar içerir 14.
    • Kaynak ve talep yönetimi: Afet ve acil durumlarda nakliye, kaynak ve talep yönetimi süreçlerini etkin bir şekilde yönetir 1.
    • Gerçek zamanlı veri güncelleme: Mekânsal verilerin gerçek zamanlı olarak güncellenebilmesini, düzenlenebilmesini, sorgulanabilmesini sağlar 1.
    • Koordinasyon ve iletişim: Olay bildirimleri, ekiplere SMS ve e-posta ile gönderilebilir; hizmet grupları anlık mesajlaşma ve e-posta ile sürekli iletişim halinde kalabilir 1.
    • Uydu ve uzaktan algılama: Afet risklerini azaltma, afete hazırlık, müdahale ve iyileştirme çalışmalarında uzaktan algılama (UZAL) ve kitle kaynak uygulamalarından yararlanır 5.
    5 kaynak
    Yapay zeka destekli hasar tespit altyapısı, çeşitli kaynaklardan elde edilen verileri görüntü işleme, doğal dil işleme (NLP) ve makine öğrenmesi (ML) algoritmaları ile işleyerek çalışır 5.
    Süreç şu şekilde işler:
    1. Veri toplama 5. Kaza fotoğrafları, videolar, hasar raporları, sensör verileri ve müşteri beyanları gibi veriler kullanılır 5.
    2. Görüntü işleme 5. Algoritmalar, fotoğraf ve videoları analiz ederek hasarın boyutunu ve türünü belirler 5.
    3. NLP ile analiz 5. Müşteri beyanları ve hasar raporları analiz edilerek hasarla ilgili önemli bilgiler çıkarılır 5.
    4. Makine öğrenmesi ile değerlendirme 5. Toplanan veriler, makine öğrenmesi modelleri ile işlenerek hasarın türü, şiddeti ve maliyeti tahmin edilir 5.
    Bu süreç, insan müdahalesini en aza indirerek zaman ve maliyet tasarrufu sağlar 5. Ayrıca, sahtekarlık tespiti gibi alanlarda da önemli rol oynar 25.
    5 kaynak
    AFAD Akreditasyon Sistemi, afet ve acil durumlarda faaliyet göstermek isteyen sivil toplum kuruluşları, özel kuruluşlar ve AFAD gönüllüsü kişileri kapsar 23.
    Bu sistem kapsamında akredite edilen ekipler, arama kurtarma, psikososyal destek, sağlık, ulaştırma gibi çeşitli alanlarda görev yapabilir 34.
    Ekiplerin akredite olabilmesi için, belirlenen standartlara uymaları ve AFAD ile "Akreditasyona Dayalı İşbirliği Sözleşmesi" imzalamaları gerekmektedir 14.
    Bireysel başvurular kabul edilmez; sadece kuruluşların ekipleri akredite edilebilir 1.
    5 kaynak
    Sayısal Telsiz Sistemi, sesi önce sayısal veriye çevirir ve bu veri, CODEC adı verilen bir yazılım veya donanım tarafından sıkıştırılır 13. Sıkıştırılmış veri, havada oluşabilecek hataların alıcıda düzeltilebilmesi için tekrar işlemden geçirilir ve gerekli bilgiler eklenerek sayısal modülasyon teknikleriyle alıcıya gönderilir 13.
    Sistemin çalışma özelliklerinden bazıları:
    • Zaman Bölmeli Erişim (TDMA) 13. Tek bir röle ve duplexer ile tek bir frekans üzerinden iki kanal sunar 13.
    • Color Code (CC) 13. Bir röleye erişmek veya simpleks bir çağrı yapabilmek için eşleşmesi gerekir 13.
    • Time Slot (TS) 13. Frekansın zamana bağlı olarak bölünmesiyle oluşan bölümlerdir 13.
    • Talk Group (TG) 13. Uluslararası ağlara dahil edilmiş bir röle ile dünyanın herhangi bir noktasındaki bir istasyonla görüşmek için kullanılır 13.
    Sayısal Telsiz Sistemi, kapsama alanında işaret işleme ve hata düzeltme teknikleri sayesinde yüksek ses kalitesi ve performans sunar 4. Ayrıca, IP tabanlı veri uygulamaları veya GPS gibi sistemlerle kolayca entegre olabilir 4.
    5 kaynak
    Sayısal telsiz sistemlerinin bazı avantajları:
    • Yüksek ses kalitesi: Kapsama alanının tamamında işaret işleme ve hata düzelme teknikleri kullanılarak ses kalitesi artırılır 14.
    • Veri iletimi: Sayısal telsizler, ses iletişiminin yanı sıra veri transferi de yapabilir; bu, şirket içi mesajlaşma ve konum takibi gibi uygulamalar için avantaj sağlar 25.
    • Güvenlik: Dijital şifreleme teknikleri sayesinde iletişim daha güvenli hale gelir ve dinlenme riski azalır 2.
    • Geniş kapsama alanı: Analog telsizlere göre daha geniş bir kapsama alanına sahiptir, bu da büyük çalışma alanlarında avantaj sağlar 2.
    • Verimli batarya kullanımı: Mobil terminallerde verimli batarya kullanımını sağlayan bir çalışma şekline sahiptir 14.
    • Kullanım kolaylığı: Kullanıcı dostu bir arayüze sahiptir ve birçok modelde bulunan otomatik ayarlama özellikleri, kullanım sırasında zaman kazandırır 2.
    • Çoklu kanal desteği: Aynı anda birden fazla kanalda iletişim kurma imkanı tanır 25.
    5 kaynak