• Kaza, Kirazlı Mahallesi yolunda meydana geldi. 
    1
    26 Ağustos
    Edinilen bilgiye g öre, 54 VH 393 plakalı taş yüklü hafriyat kamyonu, sürücüsünün kontrolünden çıkarak devrildi. 
    2
    26 Ağustos
    Adrese ulaşan ekiplerce yapılan çalışma neticesinde yaralı sürücü, bulunduğu yerden çıkarılarak ambulansa taşındı. 
    3
    26 Ağustos
    Yaralı sürücüyü araçtan kurtarma anları ise cep telefonu kamerası ile saniye saniye kaydedildi. 
    4
    26 Ağustos

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hafriyat kamyonlarının güvenliğini sağlamak için aşağıdaki önlemler alınmalıdır:
    • Depansif sürüş eğitimi: Şoförlere, aşırı yüklemelerden kaçınma, hızlı ve güvenli sürüş teknikleri ve güvenlik kurallarına uyma eğitimi verilmelidir 1.
    • Hız sınırlarına uyma: Şantiye içinde 20 km/s, güzergâh boyunca 70 km/s hız sınırı uygulanmalıdır 2.
    • Kişisel koruyucu donanım (KKD) kullanımı: Baret, reflektif yelek, iş ayakkabısı ve eldiven gibi koruyucu ekipmanlar kullanılmalıdır 24.
    • Düzenli denetimler ve risk değerlendirmeleri: Çalışma alanı düzenli olarak kontrol edilmeli ve zemin özellikleri sürekli izlenmelidir 45.
    • Makine bakımı: Makinelerin bakımı ve periyodik kontrolleri aksatılmamalıdır 4.
    • Yeraltı tesisatları ile temas: Hafriyat başlamadan önce yer altı kabloları belirlenmeli ve bunlara zarar vermemek için önlemler alınmalıdır 2.
    • Takip sistemleri: GPS, IoT sensörleri ve yapay zeka tabanlı takip sistemleri kullanılarak kaçak döküm ve diğer güvenlik riskleri önlenebilir 3.
    5 kaynak
    Trafik kazalarında kurtarma operasyonları şu şekilde yürütülür:
    1. Olay yerine yeterli sayıda kurtarma, sağlık ve güvenlik ekibi sevk edilir 2.
    2. Olay yeri güvenli hale getirilir 23.
    3. Kazazedelere derhal ilk yardım yapılır 23.
    4. Kazazedeyi çıkarmaya engel olan tüm unsurlar ortadan kaldırılır 2.
    5. Kazazede enkazdan değil, enkaz kazazededen uzaklaştırılır 2.
    6. Kazazedeye, boyun bölgesinde omurga hasarı olduğu kabul edilerek, boyunluk takılır 2.
    7. Çalışma alanında güvenlik şeridi ile çevrilen bölgeye, kurtarma ekibi ve sağlık görevlileri dışında hiç kimse sokulmaz 2.
    8. Yaşama ihtimalinin azaldığı durumlarda kazazedeye derhal çıkarma seçeneği uygulanır 2.
    Kurtarma operasyonlarında, kazazedelerin durumunu kötüleştirmemek için dikkatli ve eğitimli personel tarafından müdahale edilmesi önemlidir 12.
    5 kaynak
    Kocaali'de trafik güvenliğini artırmak için şu adımlar atılabilir:
    • Patpat kullanımına kısıtlama getirilmesi: Kocaali Kaymakamlığı, patpatların ilçe merkezi ve sahil bölgesinde belirlenen yolları kullanmasını yasaklamış ve kullanım saatlerine sınırlama getirmiştir 2.
    • Trafik uygulamaları düzenlenmesi: "Yayalar İçin 5 Adımda Güvenli Trafik" gibi kampanyalarla sürücülere ve yayalara yaya geçidi kuralları hakkında bilgi verilebilir 13.
    • Trafik izleme kameraları kurulması: Kent genelindeki önemli kavşaklardaki trafik akışı takip edilerek sorunlara zamanında müdahale edilebilir 5.
    • Trafik güvenliği ekipmanlarının artırılması: Trafik güvenliği ekipmanları (örneğin, GABARİ Kontrol Sistemi) yaygınlaştırılabilir 5.
    5 kaynak
    Sakarya'nın Kocaali ilçesinde trafik kazalarının artmasının birkaç nedeni olabilir:
    • Yol ve hava koşulları: Gümüşoluk Mahallesi mevkiinde petrol girişi ve yol ayrımı olması, yolun görünmemesi ve uyarı levhalarının eksikliği kazalara yol açabilir 2. Ayrıca, yağışlı hava koşulları da görüşü zorlaştırarak kazalara neden olabilir.
    • Sürücü hataları: Alkollü sürücülerin karıştığı kazalar, dikkatsizlik ve aşırı hız gibi nedenler de trafik kazalarını artırabilir 34.
    • Araçların teknik durumu: Traktör gibi araçların lastiklerinin dingille birlikte ayrılması gibi teknik arızalar da kazalara yol açabilir 2.
    Bu faktörlerin yanı sıra, bölgede MOBESE kamerası bulunmaması da delil eksikliğine neden olarak kazaların soruşturulmasını zorlaştırabilir 1.
    5 kaynak
    Sakarya'da trafik kazalarının en sık yaşandığı bölgeler arasında D-100 karayolu ve TEM Otoyolu gibi ana arterler bulunmaktadır 3. Bu bölgelerdeki kazalar genellikle ağır vasıta trafiği ve yüksek hız nedeniyle ölümle sonuçlanabilmektedir 3.
    Ayrıca, trafik kazalarının %83,1'i yerleşim yeri içinde gerçekleşmektedir 3.
    Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, 2024 yılında Sakarya'da 3.849 ölümlü ve yaralanmalı trafik kazası meydana gelmiştir 12. Bu kazalar sonucunda 104 kişi hayatını kaybetmiş ve 5.454 kişi yaralanmıştır 3.
    Trafik kazalarını önlemek için sürücülerin hız limitlerine uymaları, emniyet kemeri takmaları ve dikkatsiz sürüşten kaçınmaları gerekmektedir 4.
    5 kaynak