• Kocaeli'nin Körfez ilçesinde yol kenarında otomobilin çarptığı 72 yaşındaki kadın yaşamını yitirdi. 
    1
    22 Eylül
    Edinilen bilgiye göre, ailesiyle birlikte İlimtepe Dereköy mevkisindeki mesire alanına giden Binnaz Kaya'ya aracından indiği esnada otomobil çarptı. 
    2
    22 Eylül
    Ağır yaralanan yaşlı kadın, çevredekilerin ihbarı ile gelen sağlık ekiplerince Kocaeli Şehir Hastanesi'ne kaldırıldı. 
    3
    22 Eylül
    Burada yapılan müdahalelere rağmen hayatını kaybeden 7 çocuk annesi Kaya’nın cenazesinin, yarın Körfez Cemevi’nde öğleyin kılınacak namazın ardından Körfez Asri Mezarlığı’nda defnedileceği öğrenildi. 
    4
    22 Eylül
    Jandarma, sürücünün yakalanması için çalışma başlattı. 
    5
    22 Eylül

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kocaeli'de trafik güvenliğini artırmak için çeşitli çalışmalar yürütülmektedir:
    • Yol ve yaya çizgisi yenileme: Zamanla silinen veya yıpranan yol ve yaya çizgileri yenilenerek, sürücü ve yayaların güvenliği sağlanmaktadır 1.
    • Oto korkuluk imalatı: 2024 yılında 65 bin metre oto korkuluk yapılarak, özellikle hasarlı korkulukların yenilenmesi ve yol güvenliğinin artırılması hedeflenmiştir 4. 2025 yılında da bu çalışmaların devam edeceği belirtilmiştir 4.
    • Elektronik denetleme sistemleri (EDS): 8 sinyalize kavşakta kırmızı ışık ve ortalama hız ihlal tespit sistemleri ile trafik izlenmektedir 3.
    • Hız uyarı sistemleri: Aşırı hız kaynaklı kazaların önlenmesi için hız uyarı sistemleri kurulmuştur 3.
    • Kamera artışı: 2025 yılı içinde kamera sayısının 256'dan 360'a çıkarılması planlanmaktadır 3.
    • Trafik yoğunluğu sensörleri: Trafik yoğunluğu verileri toplanarak, alternatif yollar ve varış süreleri belirlenmektedir 3.
    5 kaynak
    Trafik kazaları sonrası hukuki süreçler genellikle şu adımları içerir:
    1. Kaza raporunun alınması 14. Kazanın nasıl meydana geldiğini gösteren resmi belgelerin hazırlanması gereklidir 1.
    2. Kusur tespiti 1. Kazada kimin asli kusurlu olduğunun belirlenmesi yapılır 1.
    3. Maddi zararların hesaplanması 1. Araçlarda ve diğer mülklerde meydana gelen hasarların değerlendirilmesi gerekir 1.
    4. Bedensel ve manevi zararların tespiti 1. Kazazedenin fiziksel ve psikolojik zararlarının belirlenmesi ve tazmin edilmesi gerekir 1.
    5. Gerekli belgelerin toplanması 15. Polis raporu, tanık ifadeleri, medikal raporlar gibi kritik belgelerin derlenmesi gerekir 15.
    6. Tazminat davası 1. Hak kayıplarının giderilmesi için gerekli hukuki işlemlerin başlatılması gerekir 1.
    Bu süreçlerde, adil bir yargılama ve tazminatın sağlanabilmesi için trafik kazası hukuku alanında deneyimli bir avukatla çalışmak önemlidir 15.
    Ayrıca, trafik kazası davalarında zaman aşımı genellikle kaza tarihinden itibaren 2 yıldır 25. Bu süre içinde dava açılmazsa, tazminat hakkı zamanaşımına uğrar ve talep edilemez hale gelir 3.
    5 kaynak
    Trafik kazalarında sürücülerin sorumlulukları şunlardır:
    • Kusur oranına göre sorumluluk: Sürücü, kusuruyla verdiği zararı gidermekle yükümlüdür 15.
    • Müteselsil sorumluluk: Eğer araç sahibi ve sürücü farklı kişilerse, sürücü kendi kusur oranıyla sınırlı olmak üzere, aracın sahibi ve sigortacısıyla birlikte müteselsilen sorumlu olur 15.
    • Cezai yaptırımlar: Kusurlu sürücüye ceza hükümleri uygulanır 2.
    Sürücü, aracın çalındığını veya gasbedildiğini biliyorsa ya da bilmesi gerekiyorsa, işletenle birlikte müteselsilen sorumlu olur 35. Ancak, işleten, kendi veya eylemlerinden sorumlu olduğu kişilerin kusurunu ispatlarsa sorumluluktan kurtulur 35.
    Trafik kazası sonrası, yaralılar varsa 112'ye haber verilmeli, polis ve sigorta şirketlerine kaza bildirilmelidir 4.
    5 kaynak
    Kocaeli'deki trafik kazalarını önlemek için bazı öneriler:
    • Çarpışma yastıkları: İzmit Kuruçeşme-Otoban yol ayrımı, Kuruçeşme Acıbadem yol ayrımı ve Real yol ayrımına çarpışma yastıkları monte edilmiştir 1. Bu uygulamanın sayısının artırılması planlanmaktadır 1.
    • Denetimlerin artırılması: Aşırı hız, emniyet kemeri ve kask kullanımı, yaya önceliği gibi konularda denetimler yoğunlaştırılabilir 2.
    • Alternatif yollar: Başiskele'den D130 karayoluna yan yollardan girişlerin azaltılması ve ana yola bağlantı yerlerine trafik ışıkları konulması önerilebilir 3.
    • Toplu taşıma: Gidiş-dönüş tek şeritlerin toplu ulaşım araçlarına tahsis edilmesi, trafik akışını rahatlatabilir 3.
    • Kara nokta analizleri: Kaza yoğunluğunun fazla olduğu bölgelerin tespit edilerek gerekli önlemlerin alınması sağlanabilir 5.
    5 kaynak
    Kocaeli trafiğinde dikkat edilmesi gereken bazı kurallar:
    • Kırmızı ışıkta geçmemek 2. Kırmızı ışık ihlali, ciddi kazalara sebep olabilir 2.
    • Emniyet kemeri takmak 2. Emniyet kemeri, kaza sırasında yaralanmaları azaltır 2.
    • Alkollü araç kullanmamak 2. Alkol, sürücünün bilincini kapatabilir ve tehlikeli durumlara yol açabilir 2.
    • Hız sınırlarına uymak 2. Hız sınırlarına uymamak, trafik kazalarını artırabilir 2.
    • Gereksiz korna çalmamak 2. Gereksiz korna çalmak, diğer sürücülerin dikkatini dağıtabilir 2.
    • Geçiş önceliği olan araçlara yol vermek 2. Ambulans, itfaiye gibi acil görevdeki araçlara öncelik verilmelidir 2.
    • Doğru şerit kullanımı 2. Sol şerit hızlı araçlar, sağ şerit ise daha yavaş giden araçlar için kullanılmalıdır 2.
    • Trafik levhalarına dikkat etmek 2. Trafik levhaları, trafiğin akışını düzenler ve güvenliği artırır 2.
    • Telefon kullanmamak 25. Sürüş sırasında telefon kullanmak dikkat dağıtıcıdır ve kazalara yol açabilir 25.
    5 kaynak