• Buradasın

    Kocaeli'de karaya oturan gemiden yakıt tahliye edildi

  • Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kocaeli’de karaya oturan gemide bulunan 35 metreküp yakıtın güvenle tahliye edildiğini açıkladı. 
    1
    9 saat önce
    Geminin seyir, can, mal ve çevre güvenliği açısından risk taşıdığını vurgulayan Uraloğlu, “Kefken Liman Başkanlığımız koordinasyonunda yakıt sızıntısı olmaması için geminin etrafı bariyerle çevrildi. Böylece olası risklere karşı her türlü önlemimizi aldık. Gemi bulunduğu yerden en kısa sürede, sorumlu taraflar olan gemi donatanı ve gemi sigortacısı tarafından kaldırılarak deniz emniyeti süratle sağlanacaktır .” dedi.“35 METREKÜP YAKITI GÜVENLE TAHLİYE ETTİK”Operasyonun en kritik bölümünün yakıt tahliyesi olduğuna dikkat çeken Bakan Uraloğlu, şunları kaydetti:“30 Eylül günü yakıt ve yağ tahliyesine başladık. 
    2
    9 saat önce
    Saat 10.24'te 6'sı Ukrayna, 1'i İran uyruklu olmak üzere toplam 7 mürettebat güvenle tahliye edildi. 
    3
    9 saat önce
    Can kaybı yaşanmadan süreci başarıyla tamamladık.” açıklamasında bulundu. Karadeniz'de Tehlikeli Operasyon Sorunsuz Tamamlandı “Gemide Ağır Hasarlar Tespit Ettik” Gemide yapılan sualtı incelemelerine de değinen Uraloğlu, “İskele tarafında baş kısma yakın bölümde 4 metrelik yırtık, makine dairesinin alt tarafına gelen kısımlarda ezikler ve göçükler, dümen ve pervane aksamında ağır hasarlar belirledik.” bilgisini paylaştı. 
    4
    10 saat önce
    “35 Metreküp Yakıtı Güvenle Tahliye Ettik” Operasyonun en kritik bölümünün yakıt tahliyesi olduğuna dikkat çeken Bakan Uraloğlu, şunları kaydetti: “30 Eylül günü yakıt ve yağ tahliyesine başladık. 1 Ekim itibarıyla operasyon tamamlandı. Gemiden toplam 35 metreküp yakıtı güvenle tahliye ettik. 
    5
    10 saat önce

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    RAPID gemisinin bazı özellikleri:
    • IMO numarası: 8919233 1.
    • Gemi tipi: Genel kargo gemisi 1.
    • Bayrak: Tanzanya 12.
    • İnşa yılı: 1991 1.
    • Uzunluk: 81,20 m 1.
    • Genişlik: 11,33 m 1.
    • Gross Tonnage (GT): 1574 1.
    • Yük: 2200 ton alçı 25.
    2025 yılında RAPID gemisi, Bartın'dan Ukrayna'ya giderken Kocaeli'nin Kandıra ilçesi açıklarında karaya oturdu 25. Çevre kirliliği riski nedeniyle kurtarma çalışmaları devam etmektedir 25.
    5 kaynak
    Gemi kazalarında çevre korumanın sağlanmasına yönelik bazı önlemler:
    • MARPOL Sözleşmesi: Gemilerden kaynaklanan petrol, zararlı sıvı maddeler, çöp ve diğer maddelerin denizlere boşaltılmasını önleyerek deniz ekosistemlerini korur 13.
    • Balast Suyu Yönetimi: Gemilerin balast suyu, zararlı sucul organizmaların taşınmasını önlemek için özel filtreleme sistemleriyle yönetilir 2.
    • Atık Yönetimi: Gemilerde atık su arıtma sistemleri bulunur ve atıklar belirli oranlarda tanklarda toplanarak limanlarda boşaltılır 4.
    • Alternatif Yakıtlar: Fosil yakıtların yerine sıfır emisyonlu elektrikli, hibrit, hidrojene dayalı ve biyoyakıtlar gibi çevre dostu teknolojiler kullanılır 4.
    • Acil Müdahale Planları: Gemi ve kıyı tesisleri, kirliliğin önlenmesi için acil müdahale planlarına ve gerekli ekipmana sahiptir 5.
    Ayrıca, gemi kazaları sonrası kirlilikten etkilenen alanların rehabilitasyonu ve çevre temizliği için çalışmalar yapılır 5.
    5 kaynak
    Kocaeli'nin denizcilik sektörü hakkında bazı bilgiler:
    • Limanlar: Kocaeli, İzmit Körfezi çevresinde yer alan 41 uluslararası liman, rıhtım ve iskeleye sahiptir 4. 2025 yılı ilk dört ayında Kocaeli'ye 2.933 gemi uğramıştır 3.
    • Gemi İnşa Sanayi: Kocaeli'de tersaneler bulunmaktadır ve 2022 yılının ilk beş ayında 10 yeni gemi inşa izni verilmiştir 1.
    • Ekonomik Katkı: Kocaeli'de toplanan vergilerin yaklaşık %70'i denizcilik sektörü kaynaklıdır 3.
    • Altyapı Yatırımları: Gebze ve Körfez bölgelerinde liman altyapı yatırımları yapılmaktadır 2.
    • Teknolojik Gelişmeler: Çevre dostu projeler ve dijitalleşme ile otomasyon sistemleri kullanılmaktadır 2.
    5 kaynak
    Gemi kurtarma operasyonları genellikle şu adımları içerir:
    1. Keşif ve Değerlendirme: Hasar görmüş veya batmış geminin yerini tespit etmek için keşif çalışmaları yapılır 5.
    2. Sabitleme ve Hazırlık: Gemiyi yüzdürmek için gerekli ekipmanlar hazırlanır ve gemiye sabitleme işlemleri yapılır 5.
    3. Yüzdürme: Kaldırma teknikleri kullanılarak gemi yavaşça su yüzeyine çıkarılır 5.
    4. Nakliye: Gemi, kıyıya veya uygun bir limana taşınması için çekme işlemi ile nakledilir 5.
    Bu operasyonlar, denizcilik şirketleri, kurtarma ekipleri ve uzman dalgıçlar tarafından yürütülür 5.
    Arama kurtarma operasyonları ise denizde kaybolan kişilerin yerinin belirlenmesi ve güvenli bir şekilde karaya çıkarılması amacıyla sahil güvenlik, deniz kuvvetleri, havacılık ve yerel otoriteler tarafından yürütülür 3. Bu operasyonlar, uluslararası kurallara göre koordine edilir 3.
    5 kaynak
    Deniz kazalarını önlemek için aşağıdaki önlemler alınabilir:
    • Tehlike değerlendirmesi ve risk analizi 4. Risklerin tanımlanması ve nasıl önleneceği konusunda stratejiler belirlenmelidir 4.
    • Kişisel koruyucu ekipman (KKE) kullanımı 4. Can yeleği, koruyucu ayakkabı ve eldiven, koruyucu gözlük ve maske gibi ekipmanlar kullanılmalıdır 4.
    • Eğitim ve bilinçlendirme 4. Gemi mürettebatı, olası tehlikeleri tanımalı ve güvenlik prosedürlerini doğru bir şekilde uygulamalıdır 4.
    • Acil durum prosedürlerinin uygulanması 4. Fırtına, yangın veya başka acil durumlar için geminin nasıl korunacağı, güvenli bölgelere nasıl ulaşılacağı ve personelin nereye yerleştirileceği gibi hususlar belirlenmelidir 4.
    • Düzenli sağlık kontrolleri 4. Gemi personeli, düzenli aralıklarla sağlık kontrollerinden geçirilmelidir 4.
    • Güvenli çalışma koşullarının sağlanması 4. Gemide iyi bir ışıklandırma ve düzenli temizlik yapılmalıdır 4. Makinelerin düzenli bakımları yapılmalı, arızalar önceden tespit edilip onarılmalıdır 4.
    Ayrıca, deniz kazalarının önlenmesinde Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) önderliğinde kabul edilen ve tüm dünyada uygulanan milletlerarası sözleşmeler ve kurallar da önemli rol oynamaktadır 5.
    5 kaynak