• İstanbul Boğazı'nda gemi trafiği çift yönlü olarak askıya alındı. 
    1
    Dün
    Yetkililerden yapılan açıklamaya göre, Haydarpaşa Limanı'ndan çıkış yapacak olan yedekli bir geminin güvenli geçişini sağlamak amacıyla bu kararın alındığı belirtildi. 
    2
    Dün
    Sabah saatlerinde uygulamaya alınan karar doğrultusunda, boğaz çift yönlü olarak gemi geçişlerine kapatıldı. 
    3
    Dün
    Ulaşım güvenliği için hayati önem taşıyan bu geçiş süreci tamamlanana kadar, İstanbul Boğazı'ndaki tüm gemi trafiği durduruldu. 
    4
    Dün
    Yetkililer, geçişin tamamlanmasının ardından trafik akışının normale döneceğini belirtti. 
    5
    Dün

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yedekli gemi geçişi, aşağıdaki kurallara göre yapılır:
    • Kılavuz Kaptan ve Römorkör: Tüm yedekli geçişler gündüz periyodunda ve kılavuz kaptan alınarak yapılır 123.
    • Halat Uzunluğu: Yedek çeken ile çekilenin toplam boyu 150 metreden az ise en az 25 metre, 150 metre ve üzeri ise en az 50 metre yedek halatı kullanılır 123.
    • Römorkör Gücü:
      • Toplam yedek boyu 100 metreden az olanlar için en az 20 ton çeki gücüne sahip bir römorkör 23.
      • 100-150 metre arasında olanlar için toplam çeki gücü en az 30 ton olan en az bir römorkör 23.
      • 150 metre ve üzeri olanlar için toplam çeki gücü en az 60 ton olan en az bir römorkör 23.
    • Tek Römorkör Kullanımı: Birden fazla gemi veya yedek, tek bir römorkörle çekilerek geçemez 123.
    • Planlama: Normal gemi trafiğini aksatmayacak şekilde planlanır 1.
    Yedekli geçişler için, planlanan Boğaz geçişlerinden en az 10 gün önce ilgili bölge liman başkanlığına seyir ve teknik hususlara ilişkin bilgi verilmesi gereklidir 23.
    5 kaynak
    İstanbul Boğazı'ndaki güvenlik önlemleri şunlardır:
    • Kılavuz Kaptanlık Hizmetleri: Kılavuz kaptanlar, deniz trafiğini güvende tutmak için büyük bir özveri göstermektedir 1.
    • Gemi Trafik Hizmetleri Merkezleri: 2003 yılında kurulan Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri Merkezi ve diğer merkezler, yoğun gemi trafiğini yönetmektedir 1.
    • Teknolojik Yatırımlar: ASELSAN tarafından geliştirilen yerli radar sistemleri kullanılmakta, acil müdahale römorkörleri ve kılavuzluk hizmet botları filosu güçlendirilmektedir 1.
    • Seyir Yardımcıları: Fenerler ve şamandıralar güneş enerjili sistemle çalışmakta, eksikliklerin giderilmesi için çalışmalar yapılmaktadır 2.
    • Raporlama Sistemi: Rotalandırma sistemi ve raporlama sistemi etkin bir şekilde kullanılmaktadır 2.
    • Deniz Güvenliği Ekipmanları: Sualtı sonar sistemleri, deniz radarları ve devriye botları ile deniz tarafından gelebilecek tehditler izlenmektedir 5.
    • Fiziksel Güvenlik Önlemleri: Limanlarda çevre duvarları, kontrollü giriş-çıkış noktaları ve güvenlik bariyerleri bulunmaktadır 5.
    • Profesyonel Güvenlik Personeli: Özel eğitimli güvenlik personeli, düzenli tatbikatlar ve güvenlik eğitimlerine tabi tutulmaktadır 5.
    5 kaynak
    19 Eylül 2025 tarihinde İstanbul Boğazı'nda gemi trafiğinin askıya alınmasının nedeni, Haydarpaşa Limanı'ndan çıkış yapan yedekli bir geminin geçişidir 1.
    Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, geçişin tamamlanmasının ardından trafiğin yeniden açılacağını bildirmiştir 1.
    5 kaynak
    İstanbul Boğazı'ndaki gemi trafiğinin ne zaman normale döneceği hakkında kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, 19 Eylül 2025 tarihinde yapılan açıklamaya göre, Haydarpaşa Limanı çıkışlı yedekli gemi geçişinin tamamlanmasının ardından Boğaz, saat 16.00 itibarıyla güney-kuzey yönde yeniden trafiğe açılmıştır 1.
    Gemi trafiğinin tam olarak ne zaman normale döneceği, geçiş yapan geminin türüne, hava ve deniz koşullarına bağlı olarak değişebilir 2.
    5 kaynak
    Haydarpaşa Limanı'nın önemi şu şekilde özetlenebilir:
    • Stratejik konum: İstanbul Boğazı’nın güneyinde yer alması, hem deniz yoluyla hem de demiryoluyla kolayca erişilebilir olmasını sağlar 5.
    • Tarihî ve sembolik değer: Osmanlı döneminde inşa edilmiş olup, İstanbul’un en eski limanlarından biridir 5.
    • Ticari merkez: İstanbul’un ticaret hayatında önemli bir rol oynar; özellikle konteyner taşımacılığı başta olmak üzere birçok fonksiyonel özelliği ile ülkenin en önemli limanlarından biridir 35.
    • Lojistik merkez: Intermodal taşımacılık yapılan limanlardan biridir 3.
    • Kruvaziyer turizmi: Yolcu limanı olarak da hizmet verme potansiyeline sahiptir 3.
    5 kaynak