• İlçenin Elazığ Bulvarı'nda Mehmet Gülmez idaresindeki 21 HO 1055 plakalı halk otobüsü, freni patlaması sonucu durakta bekleyen 21 BS 833 plakalı halk otobüsüne çarptı. 
    1
    Dün
    İlk belirlemelere göre, aralarında çocuklarında olduğu 20 kişi kentteki hastanelere sevk edildi. 
    2
    Dün
    Sürücü Gülmez, araç freni patlamasıyla durağa gireceğini ve önünde duran otobüse çarptığını söyledi. 
    3
    Dün
    Yolculardan Sabahat Baybur ise “Bir anda otobüs arkadan çarptı, büyük bir gürültüyle durduk” diyerek yaşanan paniği anlattı. 
    4
    Dün
    Polis, kazayla ilgili inceleme başlattı. 
    5
    Dün

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Halk otobüslerinde alınan bazı güvenlik önlemleri şunlardır:
    • Kamera ve kayıt cihazları: 14 Temmuz 2025 tarihinden itibaren tüm halk otobüslerinde kamera ve görüntü kayıt cihazı bulundurmak zorunlu hale gelmiştir 4.
    • Panik butonları: Otobüslerde, acil durumlarda şoför veya görevlinin 112 Acil Çağrı Merkezi'ne haber vermesini sağlayan panik butonları bulunur 14.
    • Araç takip sistemleri: Otobüslerin anlık konumlarını takip etmek için araç takip sistemleri kullanılır 14.
    • İlk yardım kitleri: Otobüslerde, yolculara acil tıbbi müdahale yapabilmek için ilk yardım kitleri bulunur 2.
    • Yangın söndürme ekipmanları: Yangın söndürücüler ve yangın söndürme battaniyeleri gibi ekipmanlar, yangın durumlarında hızlı ve etkili müdahale sağlar 2.
    • Acil çıkış işaretleri: Yolcuların acil çıkışlarını kolayca bulmalarını sağlayan işaretler bulunur 2.
    • Acil durum talimatları: Yangın söndürme ve acil durum talimatları veren posterler veya işaretler bulunur 2.
    • İletişim ekipmanları: Acil durum servisleri ile iletişim kurmak için acil durum telefonları veya telsizler bulunur 2.
    5 kaynak
    Diyarbakır'da freni patlayan halk otobüsünün durakta bekleyen başka bir otobüse çarpması sonrası başlatılan soruşturma devam ediyor 125.
    Polis ekipleri, kazaya ilişkin ön soruşturma başlattı 2. Bu kapsamda, otobüsün bakım kayıtları, sürücü raporları ve görgü tanıklarının ifadeleri incelenecek 2. Ayrıca, kaza yerinde ve araçlarda teknik inceleme yapılması planlanıyor 2.
    5 kaynak
    27 Eylül 2025 tarihinde Diyarbakır'da meydana gelen otobüs kazasında yaralananların durumu hakkında, sağlık ekiplerinin ilk değerlendirmesine göre yaralıların durumunun "hafif ve orta dereceli" olduğu belirtilmiştir 3. Kesin sağlık raporlarının hastanelerden yapılacak açıklamayla netleşeceği ifade edilmiştir 3.
    Yaralılar, olay yerindeki ilk müdahalenin ardından kentteki çeşitli hastanelere sevk edilmiştir 34.
    5 kaynak
    Diyarbakır'da trafik güvenliğini artırmak için yapılan bazı çalışmalar şunlardır:
    • Trafik levhaları ve yol çizgileri: 32.987 yeni trafik levhası monte edilmiş ve yol çizgileri yenilenmiştir 1.
    • Yaya geçitleri: Yaya geçitlerinin görünürlüğü artırılmıştır 1.
    • Güneş enerjili uyarı butonları: Kavşaklarda sürücülerin gece daha dikkatli olmalarını sağlamak için uyarı butonları monte edilmiştir 1.
    • Hız kesici kasisler: Özellikle hassas bölgelerde araç trafiğini yavaşlatmak için kasisler yerleştirilmiştir 1.
    • Ortalama hız tespit sistemi: 8 farklı güzergahta Ortalama Hız İhlal Tespit Sistemi kurulmuştur 2.
    Ayrıca, Kurban Bayramı tatili süresince trafik güvenliği için 68.829 polis ve jandarma personeli görev yapacaktır 4.
    Trafik güvenliğini artırmak için daha fazla çalışma yapılması önerilmektedir.
    5 kaynak
    Otobüs kazalarının başlıca nedenleri şunlardır:
    • Sürücü hataları: Dikkatsizlik, yorgunluk, hız aşımı, alkollü veya uyuşturucu etkisi altında araç kullanma gibi durumlar kazalara yol açabilir 23.
    • Araç problemleri: Arızalı frenler, lastik patlamaları veya motor problemleri gibi araç sorunları kazalara sebep olabilir 3.
    • Hava ve yol koşulları: Yağmur, kar, buzlanma gibi kötü hava koşulları sürücülerin kontrolünü zorlaştırabilir ve kazaları artırabilir 3.
    • Yol yapısı ve trafik düzenlemeleri: Yetersiz yol bakımı, eksik trafik işaretleri veya uygun olmayan trafik düzenlemeleri de kazalara neden olabilir 3.
    • Yolcu davranışları: Yolcuların güvenlik kurallarına uymaması, koridorlarda dolaşması veya sürücüye müdahale etmesi kazaları artırabilir 3.
    5 kaynak