• İstanbul Boğazı'nda Beşiktaş - Üsküdar seferini yapan Kamil Sayın isimli yolcu motoru ile Panama bayraklı Artvin isimli kuru yük gemisi çarpıştı. 
    1
    19 Eylül
    Kazada denize düşen kimse olmadığı belirlenirken, yolcu motorundaki 8 kişinin yaralandığı tespit edildi. 
    2
    19 Eylül
    Yaralı yolcular, olay yerine gelen sağlık ekipleri tarafından ambulanslarla hastaneye kaldırıldı. 
    3
    19 Eylül
    Kuru yük gemisi ise, Kıyı Emniyeti ekipleri tarafından güvenli bir alana çekilerek, hasar tespiti amacıyla demirletildi. 
    4
    19 Eylül
    Yolcu motoru, Paşalimanı İskelesi'nde kıyıya yanaştırıldı. 
    5
    19 Eylül

    Diğer konular

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    19 Eylül 2025 tarihinde İstanbul Boğazı'nda meydana gelen Beşiktaş-Üsküdar seferini yapan yolcu motoru ile kuru yük gemisi çarpışmasının nedenleri henüz belirlenememiştir 13.
    Kazayla ilgili başlatılan soruşturma kapsamında, kazaya karışan iki geminin kaptanları gözaltına alınmıştır 14.
    Uzmanların, kazanın nedenine dair detaylı analiz sürecine başladığı belirtilmiştir 3. İlk verilere göre insan hatası olasılığı değerlendirilmektedir 3.
    5 kaynak
    Kuru yük gemilerinin bazı özellikleri:
    • Taşıdıkları yükler: Konteynerler, genel kargo, ahşap ürünler, taşıtlar, tahıllar, maden cevherleri, kömür ve gübreler gibi sıvı olmayan yükleri taşırlar 145.
    • Sınıflandırmaları: Panamax, Capesize, Handymax, Supramax gibi farklı sınıflara ayrılırlar 13.
    • Kapasite: Taşıma kapasiteleri 10.000 DWT ile 400.000 DWT arasında değişebilir 12.
    • Hız: Genellikle 10 ila 14 knot (deniz mili/saat) hızla seyrederler 1.
    • Ekipman: Kendi yükleme-boşaltma ekipmanlarına sahip değillerdir, limanlardaki donanımları kullanırlar 1.
    5 kaynak
    19 Eylül 2025 tarihinde İstanbul Boğazı'nda meydana gelen kazada, Beşiktaş-Üsküdar seferini yapan yolcu motorunda hasar meydana geldiği belirtilmiştir 13.
    Yolcu motoru, Paşalimanı İskelesi'nde kıyıya yanaştırılmıştır 13.
    Hasarın tam boyutu hakkında daha fazla bilgi mevcut değildir.
    5 kaynak
    Kaza sonrası kurtarma operasyonları şu şekilde gerçekleşti:
    • Kıyı Emniyeti ve Sahil Güvenlik ekiplerinin müdahalesi: Olay yerine yönlendirilen KEGM-3 ve KEGM-4 hızlı tahlisiye botları, kısa sürede kazazedelere ulaştı 35.
    • Yaralıların tahliyesi: Yaralıların tamamı hastanelere sevk edildi 34.
    • Gemilerin güvenli alana çekilmesi: Yolcu motoru Üsküdar İskelesi’ne, kuru yük gemisi ise Büyükdere açıklarına yanaştırıldı 15.
    • Hasar tespiti: Kuru yük gemisi, hasar tespiti için demirletildi 15.
    Kazada can kaybı ve çevre kirliliği meydana gelmedi 15.
    5 kaynak
    İstanbul Boğazı'ndaki gemi trafiği, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen Türk Boğazları Gemi Trafik Hizmetleri (TBGTH) sistemi ile yönetilmektedir 15.
    Bazı düzenlemeler:
    • Kılavuz Kaptan: IMO kararına göre, bazı gemiler için kılavuz kaptan alınması zorunludur 5.
    • Raporlama: Gemiler, belirli raporları ilgili merkezlere sunmak zorundadır 35. Örneğin, SP-1 raporu tehlikeli yük taşıyan gemiler ve 500 GT ve daha büyük gemiler tarafından, Türk Boğazlarına girmeden en az 24 saat önce verilir 5.
    • Hız: Gemilerin geçiş hızı, karaya göre saatte 10 deniz milidir 3.
    • Trafik Düzeni: İstanbul Boğazı'nda tek yönlü trafik uygulanır; belirli saatlerde sadece kuzey-güney veya güney-kuzey geçişi yapılır 5.
    • Askıya Alma: Belirli durumlarda, örneğin yedekli gemi geçişi nedeniyle, trafik çift yönlü olarak askıya alınabilir 4.
    5 kaynak