• Buradasın

    Bartın'da İşçi Servisi Devrildi: 1 Ölü, 19 Yaralı

  • Bartın'da işçi servisinin devrilmesi sonucu 1 kişi hayatını kaybetti, 19 kişi yaralandı. 
    1
    Dün
    Bartın-Karabük karayolu Kurtköy mevkiinde, organize sanayi bölgesine işçi taşıyan Birol Erkiş (52) idaresindeki 74 AAV 314 plakalı servis devrildi. 
    2
    Dün
    Kurtarma ekipleri, araçta sıkışan yaralıları çıkararak sağlık görevlilerine teslim etti. 
    3
    Dün
    Sağlık ekipleri, araçta bulunan işçilerden Fatma Demircan’ın (76) hayatını kaybettiğini belirledi. 
    4
    Dün
    Yaralanan 19 kişi ise ilk müdahaleleri sonrası ambulanslarla çevredeki hastanelere kaldırıldı. 
    5
    Dün

    Diğer konular

    İçerik konuları

  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Organize sanayi bölgelerinde (OSB) trafik güvenliğini sağlamak için çeşitli önlemler alınır:
    • Trafik lambaları: Kütahya OSB'de olduğu gibi, kavşaklara trafik lambaları monte edilerek trafik akışı düzenlenir 1.
    • Güvenlik hizmetleri: Özel güvenlik şirketleri, OSB'lerde 7/24 güvenlik personeli ve devriye hizmetleri sunar 35. Bu ekipler, giriş-çıkış kontrolü, ziyaretçi ve araç yönlendirmesi gibi görevler üstlenir 35.
    • Elektronik güvenlik sistemleri: Kamera, alarm ve hareket dedektörleri gibi sistemlerle bölge 24 saat izlenir 35.
    • Risk analizleri ve acil müdahale planları: OSB'ye özel risk haritaları oluşturulur ve yangın, sabotaj gibi durumlara karşı müdahale protokolleri hazırlanır 3.
    Ayrıca, ISO 39001 Yol ve Trafik Güvenliği Yönetim Sistemi gibi standartlar, trafik kazalarını azaltmak ve riskleri yönetmek için gerekli şartları belirler 4.
    5 kaynak
    Trafik kazalarında ilk yardım şu şekilde yapılabilir:
    1. Kaza mahallinin güvenliğini sağlayın: Aracın kontağını kapatın, yola reflektörlü işaretlemeler koyun ve sigara içilmesini engelleyin 13.
    2. Yaralıları sakinleştirin: Bilinç kontrolünü yapın ve acil yardıma ihtiyacı olan kişinin yanına giderek onu sakinleştirin 13.
    3. 112'yi arayın: Acil yardım servisini arayın ve olay yeri, yaralı sayısı gibi bilgileri doğru bir şekilde verin 13.
    4. Kanama varsa tampon uygulayın: Temiz bir bezle yara bölgesinde tampon yapın 1.
    5. Yaralının bilgilerini öğrenin: Kronik hastalığı, ilaç kullanımı veya alerjisi olup olmadığını öğrenin 1.
    6. Hayati tehlike varsa müdahale edin: Nabız yoksa ve kişi nefes almıyorsa suni teneffüs yapın 4.
    İlk yardım bilgisi yoksa bu tür müdahalelerden kaçınılmalı ve en kısa zamanda bu konuda eğitim alınmalıdır 14.
    5 kaynak
    İşçi servisleri için bazı güvenlik önlemleri:
    • Periyodik bakım: Araçların düzenli bakımı yapılmalı, arızalar erken tespit edilip giderilmelidir 12.
    • Güvenli sürüş eğitimi: Şoförlere güvenli sürüş teknikleri ve trafik kuralları konusunda eğitim verilmelidir 12.
    • Hız sınırlayıcı: Servis araçlarında elektronik hız kesici olmalıdır 2.
    • Emniyet kemeri: Her koltukta emniyet kemeri bulunmalı ve tam olarak kullanılmalıdır 2.
    • Şoför nitelikleri: Şoförler 26 yaşından küçük, 63 yaşından büyük olmamalı, SRC2 Mesleki Yeterlilik Belgesi ve psiko teknik muayene raporuna sahip olmalıdır 2.
    • Acil durum ekipmanları: İlkyardım çantası ve yangın söndürücü bulundurulmalıdır 2.
    • Kapı uyarı sistemi: Kapı açık kaldığında uyarı sistemi olmalıdır 2.
    • Araç yaşı: Servis aracı 10 yaşından büyük olmamalıdır 2.
    5 kaynak
    Bartın'da trafik kazalarının artmasının bazı nedenleri:
    • Hava koşulları ve gizli buzlanma 2. Özellikle kış aylarında hava sıcaklığının belli derecenin altına düştüğü yollarda gizli buzlanma meydana gelmesi kazalara yol açabilmektedir 2.
    • Yetersiz aydınlatma 2. Bartın-Ankara karayolu üzerindeki bazı bölgelerde yeterli aydınlatma bulunmaması, görüş mesafesini azaltarak güvenlik riski oluşturmaktadır 2.
    • Aşırı hız 2. Aşırı hız, özellikle Bartın-İnkumu yolunda kazalara neden olmaktadır 2.
    • Yolun yapısı 2. Rampanın iniş eğimi ve kavşağın keskin yapısı, sürücüler için zorluk yaratmaktadır 2.
    • Alkollü sürücüler 2. Alkol, sürücünün tepki süresini uzatarak ani fren veya direksiyon hareketi gerektiren durumlarda kazaya yol açabilmektedir 2.
    Bartın Valiliği, trafik kazalarını azaltmak için denetimlerin artırıldığını ve sürücülere uyarılarda bulunulduğunu belirtmiştir 15.
    5 kaynak
    Bartın-Karabük karayolundaki trafik yoğunluğu hakkında güncel bilgi almak için aşağıdaki siteleri ziyaret edebilirsiniz:
    • canlimobeseizle.com 1. Bu sitede Bartın-Karabük arası trafik durumu canlı olarak izlenebilir 1.
    • yogunlukharitasi.com 3. Bu sitede trafik yoğunluk haritası üzerinden yol durumu takip edilebilir 3.
    • trafikyoldurumu.com 4. Bu sitede Bartın-Karabük arası canlı trafik yoğunluk haritası bulunmaktadır 4.
    Ayrıca, sabah.com.tr sitesinde de Karabük için yol durumu ve trafik yoğunluk haritası (canlı) sunulmaktadır 5.
    5 kaynak