• Buradasın

    Türkiye'de Elektrikli Araç ve Şarj İstasyonu Artışı

  • Türkiye'de elektrikli araç sayısı ağustos itibarıyla 308 bini geçerken, ülke genelindeki şarj soketi sayısı son bir yılda yüzde 49 artış gösterdi. 
    1
    19 Kasım
    Bu yılın kasım ayında ise toplam soket sayısı 36 bin 362'ye, hızlı şarj soketi sayısı ise 15 bin 652'ye yükseldi. 
    2
    18 Kasım
    EPDK'nın 2024 tahmin raporuna göre yüksek senaryoda 2025 sonunda 361 bin 893, 2030'da 1 milyon 679 bin 600, 2035'te de 4 milyon 214 bin 273 elektrikli araç trafikte olacak. 
    3
    Dün
    Bu artışla birlikte, hızlı şarj soketlerinin toplam soketler içindeki payı %38'den %43'e yükseldi. 
    4
    13 saat önce

    Diğer konular

    X'teki tartışmalar

    Star Gazetesi 🇹🇷
    Star Gazetesi 🇹🇷
    @stargazete
    #CANLI Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz (@_cevdetyilmaz): Dünyada ortalama 2.9 büyüme sağlanırken son 5 yılda, Türkiye’de ortalama yıllık büyüme 5.4. Yani iki katı kadar hızla büyümüş ekonomimiz GizleDevamını oku
    x.com20 saat önce
    TRT HABER
    TRT HABER
    @trthaber
    Malezya'da demir yolu iskelesi çöktü, altından geçen araba ezildi. Olayda ölen ya da yaralanan olmadı.
    x.comDün
    TGRT HABER
    TGRT HABER
    @tgrthabertv
    ⛽Akaryakıtta yeni zam! 🔎İşte tarih ve fiyat...
    x.comDün
  • Yanıt bulun

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    EPDK'nın elektrikli araç ve şarj altyapısı projeksiyonları, aşağıdaki adımlar izlenerek hesaplanmaktadır:
    1. Elektrikli araç sayısı tahmini: Toplam otomobil sayısı ve elektrikli araç oranı dikkate alınarak dört farklı senaryo ile tahmin edilir 1.
    2. Şarj soketi sayısı tahmini: Şehir içi ve şehir dışı yaklaşımlar kullanılarak yapılır. Şehir içi için her bir şehrin nüfus, yaş grubu, GSYİH gibi endeksleri dikkate alınarak araç dağıtım ve EA öncülük katsayıları belirlenir 1. Şehir dışı için ise mevsimsel turizm ve şehirler arası geçiş katsayıları eklenir 1.
    3. Elektrik tüketimi tahmini: Elektrikli araçlardan kaynaklı toplam elektrik tüketimi, 2030 ve 2035 yılları için farklı senaryolar doğrultusunda hesaplanır 1.
    EPDK, bu projeksiyonları yaparken ulusal ve uluslararası trendleri de dikkate almaktadır 1.
    5 kaynak
    Türkiye'de satılan bazı elektrikli araç modelleri:
    • Audi e-tron GT 3.
    • BYD Atto 3 23.
    • BYD Seal U 23.
    • Peugeot E-5008 3.
    • Renault Megane E-Tech 34.
    • Togg T10X 135.
    • Volkswagen ID.4 34.
    • Opel Corsa-e 4.
    • Fiat 500e 5.
    • Hyundai Inster 5.
    Ayrıca, Opel Frontera Electric, Citroen e-C3 ve BYD Dolphin gibi modeller de Türkiye pazarında yer almaktadır 5.
    Elektrikli araç modelleri zamanla değişebilir, güncel bilgiler için yetkili satıcılarla iletişime geçilmesi önerilir.
    5 kaynak
    Elektrikli araçların çevresel etkileri şunlardır:
    • Karbon emisyonlarını azaltır 125. Elektrikli araçlar, sıfır egzoz emisyonu üretir, bu da atmosferdeki karbondioksit miktarının azalmasına katkı sağlar 15.
    • Hava kirliliğini düşürür 125. Egzoz gazları ve zararlı emisyonların azalmasıyla hava kalitesi iyileşir 5.
    • Gürültü kirliliğini azaltır 15. Sessiz motor teknolojisi sayesinde daha az gürültü kirliliği yaratır 15.
    • Enerji verimliliği sağlar 15. Elektrik motorları, enerjiyi daha verimli kullanarak daha az enerji tüketimi sağlar 15.
    • Doğal kaynak tüketimini azaltır 13. Fosil yakıtlara olan talebi azaltarak doğal kaynakların korunmasına katkı sağlar 13.
    • Fosil yakıtlardan bağımsızlığı artırır 1. Yerel ve sürdürülebilir enerji kaynaklarının daha verimli kullanılmasını teşvik eder 1.
    Ancak, elektrikli araçların çevresel etkileri, pillerin üretim ve şarj süreçleri ile ham madde kullanımına bağlı olarak değişebilir 34.
    5 kaynak
    Elektrikli araçların bazı avantajları:
    • Çevre dostu sürüş: Sıfır emisyon üreterek hava kalitesini korur ve iklim değişikliğiyle mücadeleye katkı sağlar 12.
    • Düşük işletme ve bakım maliyetleri: Elektrik daha ucuzdur ve elektrikli araçlar, içten yanmalı motorlara kıyasla daha az hareketli parçaya sahip olduğu için bakım maliyetleri düşüktür 12.
    • Hızlı ve sessiz sürüş: Elektrikli motorlar anında tork üretir, bu da hızlı ivmelenme ve sessiz bir sürüş sağlar 12.
    • Enerji verimliliği: Enerji kaybını azaltır ve daha uzun menzil sunar 24.
    • Vergi teşvikleri: Birçok ülkede elektrikli araçlar için vergi indirimleri ve teşvikler sunulmaktadır 25.
    • Altyapı kullanılabilirliği: Ev ve halka açık şarj istasyonlarında kolayca şarj edilebilir 34.
    5 kaynak
    Türkiye'de şarj altyapısının gelişimi şu şekilde özetlenebilir:
    • İstasyon Sayısındaki Artış 3. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) verilerine göre, Türkiye'de kurulan elektrikli araç şarj istasyonlarının sayısı 2025 yılı Haziran ayı itibariyle 11.949'a ulaştı 3.
    • Soket Kapasitesindeki Büyüme 5. Aynı dönemde, şarj soketi sayısı AC için 18.143'e, DC için ise 13.290'a yükseldi 5.
    • Yüksek Hızlı Şarj İstasyonları 5. 400 ila 720 kW gücündeki ultra hızlı DC şarj istasyonları yaygınlaşarak, elektrikli araçların uzun yol kullanımındaki tercih edilebilirliğini artırıyor 5.
    • Bölgesel Yoğunluk 3. Şarj istasyonları, büyük şehirler ve turizm bölgelerinde yoğunlaşıyor 3.
    Türkiye'de şarj altyapısının gelişmesi, elektrikli araç kullanımının artmasıyla paralel olarak devam ediyor 5.
    5 kaynak