Ağustos'un sonunda Direct'te önemli değişiklikler yapılacaktır; mevcut "ikinci fiyat" teklif verme sistemi yerine VCG teklif verme sistemi gelecek, Arama'daki bloklarda reklam sıralarken yaklaşımımız değişecek. Aynı zamanda Direct'te toplanan teklifler sistemi de kapatılacak.
Tüm bu değişikliklerin sayesinde reklam yayınlamanın finansal değerini reklamverenler için yükseltebileceğiz.
Yeni model henüz daha başlamadan, en yüksek kârı sağlayabilmeniz için sistemin nasıl çalışacağını önceden anlatmak istiyoruz.
1. Yeni açık arttırmaya geçiş
Direct'in açık arttırma sisteminin yapısından dolayı reklamveren, her tıklama için tam teklifi değil, ondan sonra gelen katılımcının teklifini artı açık arttırma adımını öder. Bu modelin birçok avantajı olduğu gibi bir özelliği de var; gelen trafiğe göre reklam etkililiğini değerlendiren reklamverenler için ilk pozisyonlarda gösterimler alttaki pozisyonlar kadar kârlı olmayabilir.
Nedenini basit bir örnekte açıklayalım.
Örneğin Süper Pozisyon bloğunda üçüncü sırada gösterimin fiyatı — 5 TL, ikinci sıranın fiyatı ise — 10 TL. Bununla birlikte bu iki pozisyonun trafiğinde olan yaklaşık fark %15'tir. Mevcut açık arttırmanın mantığına göre ikinci pozisyonda yapılan her tıklama için reklamveren üçüncü pozisyona göre iki kat daha fazla öder. Ancak alt pozisyonda kaldığında alabileceğinin 1/7'si kadar tıklama alır.
Tıklama fiyatının yükselmesi pozisyonun yüksekliğine bağlı olan mevcut açık arttırmanın tersine, yeni VCG açık arttırmasında tıklama fiyatı trafik yükseldiğinde yükselecek. Böylece daha yüksek pozisyonda olan reklamveren sadece bu pozisyonun getirdiği ek tıklamalar için ödeme yapmış olacak. Böylece reklamverenler herhangi bir pozisyonda en uygun fiyata maksimum tıklama alabilecekler.
Pozisyonlara girmek için gerekli teklifleri arayüzde yine de görebileceksiniz ve ödemeye hazır olduğunuz teklifi belirleyebileceksiniz. Bununla beraber sistem, her pozisyon için iptal edilen fiyatı de göstermeye başlayacak, böylece teklifleri belirlerken daha şeffaf fiyat hedefleriniz olacak.
2. Sıralama ile ilgili değişiklikler
Yeni açık arttırmaya geçtiğimizde aramada reklam sıralamasında değişiklikler yapılacak. Reklamlar bloklarda aynı göstergelere göre sıralanacak; CTR, teklifler ve kalite katsayısı kombinasyonu. Böylece yeni açık arttırmada, daha kaliteli ve kullanıcılara göre daha ilgi çekici reklamlar daha çok avantaja sahip olacak.
Reklam kalitesini hesaplamak için Yandex Arama'da kullandığımız ilgililik faktörlerini burada da kullanacağız. Bu sayede reklamverenler için trafik kalitesini, arama sonuçları sayfasının ilgililiğini ve reklam kapsamını ve kalitesini arttırabiliriz.
3. İndirimlerin iptali
Direct'teki indirimler, tıklama fiyatını etkiler. Büyük ölçüde trafik almayı hedefleyen reklamverenler bu sayede tıklama başına fiyatta tasarruf ederek daha çok tıklama alabilir. Yeni artırmada üst pozisyonlardan gelen trafik birçok durumda eski açık artırmadaki fiyattan daha ucuz olacaktır; bu nedenle açık artırmada yapılacak olan değişiklikler reklamverenlerimiz için reklam yayınlanmasını daha karlı yapmakta kalmayıp indirim sahipleri için tıklama fiyatındaki farkı geri almada da yardımcı olur.
Kampanya yönetiminde neler değişecek ve nasıl bir hazırlık yapılmalıdır
Bu ay boyunca sistemde değişiklik yapılmayacaktır. Yeni açık arttırmaya geçiş, tüm reklamverenler için aynı anda Ağustos ayının sonunda olacaktır. Bu geçişin, reklamınızın mevcut ayarlarına ve Direct'in otomatik stratejilerinin efektif çalışmasına etkisi olmayacaktır.
Arayüzde, Commander'da ve API'da daha fazla faydalı özelliğe sahip olacaksınız; örneğin iptal edilen teklifin miktarı ve daha çok sayıda pozisyonlar için fiyatlar.
Dış otomatik araçlar için genel çalışma mantığı değişmeyecektir ancak yeni açık arttırmada teklif verme stratejisinin daha etkili planlaması için ek bilgileri almanız gerekecektir. Ayrıntılı rehber, API yazışmalarında bugün yayınlanacaktır.
Geçişe yakınlaşırken, açık arttırmanın iki sürümü arasındaki farkları ayrıntılı bir şekilde, örnekler vererek anlatacağız ve sorularınızı yanıtlayacağız. Tüm ayrıntıları derinlenmesine incelemek istemiyorsanız otomatik gösterim stratejisini etkinleştirmek; örneğin "Ortalama tıklama fiyatı" veya "Ortalama dönüşüm fiyatı" sizin için en uygun seçenek olacaktır. Bu stratejilere dahil olan ayarların toplamının sayesinde yeni açık arttırma modeline geçiş mümkün olduğunca sorunsuz olacaktr.